Posted by: rojukene | juuni 6, 2012

Inimesed on ikka imelikud

Täna lõi Näoraamatus laineid järjekordne link ühe noore tibi blogisse. Ja minul lõi närv üle pea kokku selle üle, kuidas inimesed buustivad oma ego kellegi teise arvelt, keda nad isegi ei tunne, aga küll on ikka hea ennast tunda targa ja üleolevana, eks.

Originaalteksti ma siia panna ei saa, kuna blogiomanik pani oma blogi täna avalikkuse eest kinni (ja õigesti tegi, vaadates enamuse reaktsiooni), aga lühikokkuvõttena võin öelda, et tegu on teismelise tüdrukuga, kes on lapseootel ning kelle puhul on ilmselge olnud, et kodune kliima on kasvamise ajal olnud pehmelt öeldes jahe, et mitte öelda “hoolimatu”. Lugesin seda blogi natukene kaugemale ka (ilmselt enamus ei viitsinud) ning mulle tundus küll, et sellel tüdrukul on usalduslik suhe vist ainult oma vennaga. Selline üksinda-maailma-vastu värk, ainult et tal on mõningad raskendavad asjaolud juures. Igal juhul oli ta ilmselgelt väga tänulik võhivõõrale hingeabiliini naisterahvale, kes tegi teda ära kuulates lihtsalt oma tööd, eks.

No igatahes see postitus, mida lingiti, sisaldas neiu pahameelt selle üle, et mingid (poolsuvakad?) tüübid kasutasid ta väikevenda ära ja kutsusid end nende koju jooma, kui nad olid samal ajal väga hästi teadlikud asjaolust, et tüdruk ise samas linnaski ei viibi. Selle peale lendas tšikk koju, järgnes läbu kirjeldus ning ta kutsus neile tüüpidele lihtsalt politsei kaela. Kuna tegu oli tõenäoliselt ka alaealistega, siis nad üritasid ära joosta, mille käigus tekkis kähmlus, blogiomanik sai põlvega kõhtu (vähemalt ei tulnud nurisünnitust) ja loomulikult kaitses ennast, kuidas oskas. Twitteris (oli vist) ähvardas seepeale tema kakluskaaslane hiljem talle 10 matsi kallale ässitada…

Lapsepõlve süütud, muretud mängud.

No ja siis mingi kogus inimesi kukkus FB-s ta kallal ilkuma ja naerma, et ähhähhäää, hea idikas ikka. Mulle selline kanakarjamentaliteet kohe üldse ei istu, et võetakse mingi suvaline noor tibin, keda isegi keegi ei tunne, ja kukutakse mõnuledes parastama. Aga noh, eks vaadake ise, klikkides läheb pilt suuremaks kah.

Responses

  1. Ja siis needsamad inimesed saavad lapse ja tuleb välja, et – oih – see ei teinudki neid automaagiliselt paremateks/targemateks ja vastutustundlikemateks inimesteks. Ja siis on häda ja viletsus ja depressioon, kui kõik neile räägivad et nad ei tohi enam millestki muust peale lapse mõelda, sest neil on, õugaad, ju ometi LAPS, saate aru, LAPS – ja seega nad PEAVAD olema igast asendist targad ja tublid. Ühiskondlik arvamus on vastik ja õel, aga tulevikus õnneks nende suhtes samamoodi.

    • Karma on libu jah. Stalkisin natuke seda tütarlast, kes minuga hirmsasti vaidles, ning selgus, et ta lõpetas alles eelmisel aastal keskkooli…

      Nojah, see on üks tore aeg, kui ikka maru täpselt tead, kuidas maailmas asjad on 🙂 Aga noh, elu teeb enamasti omad korrektuurid.

  2. Ühesõnaga – kui laps automaatselt nii targaks ja vastutustundlikuks teeb, siis võiks ju kõik neljateistaastased sundrasestada – jääksid idiootsused olemata.

    • Mul hakkas kohe ulmeromaan peas kerima 😀

  3. Puutudes selle Stepaniga aeg ajalt tööalaselt kokku, siis ääremärkusena mainin, et ta pole just kuigi kirgas kriit ja tema viisakus jätab ka veidi soovida. Võimalik, et yks laps teeks ta targemaks. 🙂

    • Tööalaselt ma ei oska küll kommenteerida, aga Stopa on ju nii noor kah alles, üsnagi veel selles “tean täpselt, kuidas maailm on”-perioodis (ning jah, minus räägib väike kadeduseuss :P). Eks elu enamasti õpetab 🙂

  4. No kui inimestel on eelsoodumus karjakaupa kive loopida, siis ega sa neid ühe läbimõeldud ja argumenteeritud blogipostitusega ümber ei veena. See on umbes sama, et mõned inimesed on nõus kolmanda maailmasõja alustama õiguse üle öelda “neeger”, sest 19. sajandil see ju ometi polnud solvava tähendusega.

    • Äh, ma lihtsalt ei oska oma pudrumulku koomal hoida, kui mulle tundub, et inimesed omadega ikka väga võssa panevad. Tead küll, “I can’t go to sleep, somebody is WRONG on the internet!”

      Ja blogipostitus oli eelkõige ventileerimise tarvis tehtud – seda eesmärki ta ka ilusasti täitis 🙂

  5. Ja mõni neist kommijatest julges väita, et tema vanemad on teda kasvatanud.

    • No ma ju räägin – imelikud 😀

  6. Näib, et see on preili Liisbeti hobi – leida endast nooremaid-rumalamaid ja nende üle ilkuda. Ta on FB-s mulle mitmel korral sellega silma jäänud. Korra püüdsin minagi (ja veel mitu Tõlkepärlite foorumi liiget) teda kasvatada, aga sain kaela umbes samasuguse kivirahe nagu rojukene, appi tuli ka boyfriend, kes esines pika novelliga, milles oli umbes neli loogikaviga ja vasturääkivust. Olin mitu sekundit täiesti tumm, kui lugesin, et noormees on JUURATUDENG. Aga noh… eks ma siis tean, keda ma tulevikus enda advokaadiks EI palka, kui vajadus peaks tekkima.

    • Nojah, ma ise seda inimest ei tunne, pole varem kokku ka puutunud ja seega ei hakka isiksuseomaduste koha pealt otseselt sõna võtma. Karta on, et reaalsus lihtsalt hammustab ükskord tedagi tagumikust ja tal jääb üle ainult loota, et inimesed tema ümber on empaatiavõimelisemad.

  7. aga mul on sinu üle hea meel, tõsiselt. Nagu mul alati on, kui keegi empaatiavõimet ilmutab, eriti kui endast erinevate suhtes.

    • Nagu juba ülalpool öeldud, siis mulle ei istu teps mitte selline parastamine ja kahjurõõmutsemine. Kuna ma ise kah just ontliku peavoolu alla ei liigitu, siis tean väga hästi, kui keeruline on olla teistmoodi… Eks ma olin ise kah kunagi 10 aastat tagasi nii paganama kindel, et must on must ja valge on, noh, valge, aga ajaga on ikka kuidagi terve vikerkaar sinna vahepeale ilmunud 🙂

      • see vahele ilmunud vikerkaar on mulle kah sümpaatne. 🙂

  8. Aa, noh, ma mõtlesin, et sellised inimesed on ainult minu lapsepõlve paha karma, need “lolle ja nõrku tulebki peksta, mis nad siis on nii lollid ja nõrgad” inimesed… Need, kes parastavad “mis ta siis sai selle lapse, nüüd kannatagu!”. Tuleb välja, et need on olemas minust sõltumatult.


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

