Posted by: rojukene | juuni 28, 2011

Kuidas kiirelt vaeseks jääda?

Vastus on väga lihtne – ostke omale kasutatud Prantsuse auto. Ma käisin just mööda parandusi ja nutsin silmist verd…

See lahtiste ustega ongi Rojumobiil - nummi ja armas, aga oi kui kallis pidada 😦

Algas kõik sellest, et rehvivahetuse aegu öeldi mulle, et vasaku pooltelje kumm on kulunud. Kuna ma tahan HRL-ile oma autoga minna, siis mõtlesin, et enne seda peaks asja ikka korda tegema. Esindusse ei raatsinud minna, niisiis helistasin Aperon Autosse ja panin omale aja kinni. Öeldi, et see kumm ise maksab umbes €14 ja vahetuse peale kokku läheb €45. Aja sain 14. juuniks ja tüübid lubasid ise vajaliku jupi hankida.

Läksin siis rõõmsalt kohale ja selgus, et juba hakkavad jamad pihta. Onu sügas kukalt ja uuris, et kas mul on seda nalja juba kunagi vahetatud või mitte. Ma ütlesin täitsa ausalt, et pole õrna aimugi. Sain teada, et kui vastus on eitav, siis nemad mind aidata ei saa, kuna neil puudub vastav abivahend, millega see autole külge saada. Otse loomulikult osutusid rattaeemalduse käigus kõik nende kurjad kahtlused õigeks ning mina muutusin üsna nukraks, kuna esinduses on remont teadupärast oi kui kallis 😦

Palusin neil auto uuesti üles tõsta ja vähemalt sedagi vaadata, mis mul seal põhja all pläriseb. Olgu siinkohal mainitud, et selle plärinaga olen ma käinud läbi nii ülevaatuselt kui veel kahest töökojast (ühes laiutasid tüübid käsi, et “ei näinud seal midagi” ja teises virutas papi rusikaga vastu põhja, et “nu vsjo”) ja ikka sama lolliks jäänud. Aga seekord oli tiu tiu ja teisiti, kuna vana võttis mul sumpsist kinni ja kõigutas seda hoogsalt kahele poole. Tuli siis kliendiruumi tagasi ja teatas sünge näoga, et mul on summutil sukk täitsa kadun’d ja asi suht halb. Selgitus jätkus juba tuttavas vaimus teemal “Prantsuse insenerid ning nende imeline mõttemaailm” – kaks polti olevat ära põlenud ning need tuleb lahti murda, aga kolmandani jõudmiseks tuleb minna üldse üle mootori… Ei, ma ei tee nalja >__> Onu ütles siis, et võtab masina neljapäeval kohe kella üheksast hommikul asja ette, vast saab üheks valmis… Ja soovitas esindusse helistada ja uurida, et palju neil seal see pooltelje kummi vahetus maksab.

Tulin siis sealt sama targalt tulema ja helistasin hingevärinal Tartu Renault’ esindusse. Sealt öeldi mulle, et õige jupp maksab umbes €75. Küsisin igaks juhuks hinna korra kokutades üle, aga selgus, et ma ei kuulnudki valesti. Uurisin siis, et mis hind sel juhul tuleks, kui ma ilmuks kohale oma kummiga. Kodanik teisel pool toru teatas seepeale solvunult: “Kui te tulete oma jupiga, siis läheb vahetuse peale poolteist tundi, tunnihind on meil €35.” Ma olin selle aja peale juba piisavalt tige, et ma ei viitsinud enam vaimukusi pilduda, muidu oleks ju võinud süütul häälel uurida, et “ahah, aga kui ma jupi teie käest ostan, siis teete kümne minutiga ära vä?!”

Helistasin siis Aperoni tagasi, et ärge te mu kummi ära müüge, ma ostan selle ikkagi ära, kui sukavahetusse tulen. Vastuseks sain südamlikult lohutava ja üldse mitte pahasti mõeldud lause stiilis “olge täitsa mureta, kes seda ikka osta tahaks”…

16. juunil sai sumps korda, ostsin ka selle pooltelje välimise kondoomi ära ja raha läks €77.

Vahepeal lõi välja minus tugevalt ihne joon ja ma mõtlesin, et olen ilgelt kaval ja püüan odavamalt hakkama saada. Otsisin siis välja Carstopi (tuntud nimi, teevad igasugu vastavaid töid, võiks ju äge olla?) ja panin aja kinni 22.06 hommikuks. Uurisin ka kohe telefonis, kas nad ikka PÄRIS KINDLASTI on võimelised seda õnnetut kummi vahetama, selgitasin ka probleemi olemust. Sain kinnituse, et ei ole neilt veel ühtegi renood tagasi saadetud ja et tulgu ma julgelt!

Viisin neile siis auto ära, kui tüübid pooleteise tunni pärast helistasivad – “ups, teil oli ikkagi õigus…” Selgitasid mulle siis, et jajah, kumm sai peale, aga nad ei tea, kas uuesti kokku pannes ka süsteemsüsteem püsima jääb või ei. Pakkusid mulle varianti, et nad võivad minna esindusse selle 75-eurose jupi järele, aga selle peale ütlesin ma ikka väga konkreetselt, et “KUHUGI te ei lähe!!!” Alternatiivina pakuti võimalust tellida järgmiseks nädalaks Tallinnast B-osana uus sisemine kumm.

Läksin siis Rojumobiilile järele ja uurisin, et mis värk täpselt on. Selgus, et seal kuskil keset kusemist on üks põnev laager, mida tegelikult üldse liigutada ei või, aga mille nad pidid eest ära võtma, kui välimist kummi üle sisemise litsusid. Ja kui selle laagri tihend enam ei pea, jookseb mu käigukastiõli sirinal välja ja ongi perse majas 8D Vaatasin neid lolli näoga nagu vasikas uut väravat ja küsisin, et aga mis siis saab, kui nii läheb. Tüübid teatasid mulle tuima rahuga, et “siis toote auto siia”. Üritasin välja paista mitte liigselt imbetsilne ja uurisin, et, noh, kuidas täpselt, nööri otsas ma seda ju järele vedada ei jaksa? Selle peale otsustasid härrad lihtsalt vaikida… Lõin kah käega, niigi oli pea pulki täis. Küsisid mu käest selle sosserduse eest €45, aga vähemalt ei võtnud nad rohkem raha kui algselt väljahõigatud pooleteise tunni eest. Võimalik, et seda ka osalt tänu mu lõrinale, kuna ma plärtsusin nendega pikalt teemal “aga ise te ütlesite, et te suudate selle töö ära teha!” Vastus tuli täiesti raudse ja vastuvaidlematu loogikaga – “aga me ju tegimegi!” Ilmselgelt on see minu isiklik ja sügav traagika, kui mulle ei paku vaimustust ringi sõita, põnevustunne hinges. No et kas käigukastil on ikka piisavalt libestit või kuuleb varsti imelist naturaaltehnot.

Lahenduseks saigi siis see, et 27.06 panime paika uue aja ning nemad tellisid kohe päälinnast mulle vajaliku sisemise kummi ka ära. Pressisin hambad risti ning üritasin end veenda, et “aga äkki oleks see ka juba kohe varsti ära kulunud, kui välimine hädine oli…” Oleks-poleks, eks.

Läksin siis eile Carstoppi kohale, enne veel igaks juhuks helistasin, et kas neil ikka kindlasti on see jupp. Pühad olid ju, teate küll. Vastati, et jaa, on kõik olemas. Oleksin pidanud juba teadjam olema, aga loomuomase naiivsusega läksin kergel südamel siis sinna. Andsin võtmed ära ning selle käigus poetati mulle leti tagant mokaotsast, et “ega me tegelikult ei tea, kas me ikka õige asja tellisime..” Selleks ajaks olin ma juba nii tümaks tehtud selle remondistressiga, et ainus fraas, mille ma suutsin pingutusega kuuldavale tuua, oli “te teete nalja?!”

Tüüp leti tagant matuselise näoga: “Ei tee…”

*facepalm*

Lõppkokkuvõttes läks ikka ilgelt õnneks ja kogemata kombel olid nad isegi õige asja tellinud. Seekord anti mulle isegi nende apelsinimaitselist spetspudelivett, kui ma uurisin, et kas see on ainult eriti õnnetutele. Kutt naeris leti taga ja teatas, et “ei, see on ikka kõigile!” Ilmselt ei olnud ta varem lõikava sarkasmiga kuigi lähedalt kokku puutunud. Eelmisel korral mulle küll vett anda ei raatsitud, tõenäoliselt ei näinud ma piisavalt tige välja… Küsisid 54 eurot.

Loo moraal? Lõppkokkuvõttes oleks esindus vist isegi odavam tulnud :/ Carstopist hoian ma edaspidi targu eemale, aga Aperoni turske töömees suutis vähemalt näo teha, et mu auto käekäik teda huvitab ja talle selle eest plusspunktid 🙂 Pealegi sai Rojumobiili sumps tema käes eeldatud nelja tunni asemel kolmega korda. Nüüd on mul lõpuks julge tunne sõita, vähemalt mõneks ajaks. Ainult et tagumised amordid tuleks ka varsti välja vahetada ja pidurid pole samuti enam esimeses nooruses… Kui nii edasi läheb, siis ma valmistun juba varakult vaimselt ette variandiks, et sel talvel Rojumobiil lihtsalt seisab, kuna ma peaks ostma uued talverehvid ja ma ei ole üldse kindel, kas ma sellist nalja endale lubada saan. Või siis teine variant oleks muidugi need talvekad ära osta, aga sel juhul peaks juba praegu fotosünteesi harjutama hakkama…

Responses

  1. Irw.

    Mul tekib juba tunne, et ilgelt odav on ühistransporti ja/või Telci kasutada. 😀

    • Nojah, ma elan nii jumalast hüljatud paigas Tartu ääres, et siit bussid eriti ei käi* ja Telc mind kah miskipärast ei sõiduta 😦 Ebaaus.

      * Nohhhh, tegelikult käib siitkandist 5 bussi, millest mõned lähevad isegi vähem kui poole tunniga kesklinna, aga nad kõik väljuvad erinevatest peatustest, kuid see-eest täpselt samal ajal! Kui jääd ühest maha, oled kõigist maha jäänud. Järgmised tulevad umbes poole või kolmveerand tunni pärast…

  2. Oiijjjah. Oskan ainult kaasa tunda, sest noh, renoo ju.
    Meie oma ei saa viimasel ajal läbi oma kõikvõimalike anduritega… Küll leiab, et tal pole mitte üht rehvi all, siis teatab, et ABS ei tööta… Kõige lahedam uus trikk on see, et viskab kõik punased märgutuled armatuurlaual põlema, karjub STOP ja teatab, et “braking failure”.
    Sellessamuses esinduses nad tööd ja leiba ka ei taha, sest kord on elektrik puhkusel, siis ei vastata e-kirjadele ja viimati ei võetud telefonigi vastu…

    • Oeee. Kallid teilegi.

      Mul on õnneks andureid oluliselt vähem, aga mu auto on näiteks konstantselt veendunud, et tal on üks uks lahti. Sest et keegi on suutnud ühe tagumise ukse lihtsalt ära lõhkuda – ilmselt rammis korduvalt ust kinni tõmmata, turvavöö pannal täpselt selle nipli kohal, mis ütleb autole, kas uks on kinni või lahti. See nippel on igatahes kapitaalselt puruks, juba üle aasta… Juhipoolse peegli soojendus kah enam ei tööta ning parempoolse peegli küljest on kuhugi kadunud termomeetri andurinibu. Ja ma pole siiani jaksanud end kokku võtta, et neid pisiasju korda teha, sest see maksab raudselt nende jubinate mitmekümnekordse eluskaalu kullas.

  3. Kas keegi Rojule jalgratast ei taha kinkida?

  4. Või tsiklit…

    • Ma võiks jumala vabalt selle tsikliga sõita! 😀

      (Aga ükskord algab aega, mil ma tulen mootorsaega… ja A-kat on mul siis ka.)

  5. Mootorsae juhtimiseks pole A-katti vaja.

    Aga kuniks bike jaoks raha kogud, siis äkki roller:

  6. Tere.. on selline mure, et nimelt oman ka renood, aga armatuuril põleb punane tuli SERVICE ning on nagu istuv inimene kellel on pall otsa ees vms, see tuli põleb ka.. kas keegi oskab abi anda?

    • See tähendab seda, et oled tänavu rannapalli muretsemisega lootusetult hiljaks jäänud…

      Ma läheks laseks muidu sellise nalja puhul turvapadjad üle kontrollida.

  7. kas autodel vahetatakse turvapatju?

    • Üks moodus teada saada…


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

