Posted by: rojukene | november 1, 2010

Tagasivaat

Võtsin ennist ette viimase viie aasta digipildid ja tegin neist teatava valiku, et viimasel sekundil ära kasutada Snäpi sooduspakkumist. Isegi fotoalbumi olin endale juba varem valmis ostnud, kuhu need paigutada. Paratamatult tuleb pilte vaadates igasugu asju meelde… Osad fotod olid mulle endalegi üllatuseks, et ohoh, mida kõike ma olen teinud ja kaadrisse kleepinud. Mõned pildid olid sellised, millest libisesin parema meelega kiiremalt üle, et mitte närvi minna asjade peale, mis on juba ammu minevikku vajunud…

Kokku tuli ligi 150 fotot, mida ei olegi tegelikult nii palju – keskmiselt 30 pilti aasta kohta. Kuigi peab märkima, et aastal 2006 nägin ma enamasti kuidagi nii kole välja, et sellest perioodist ma eriti midagi tellida ei tahtnudki. Samas oli palju rohkem neid klõpse, kus ma olin päris kobedalt peale jäänud, nii et seegi hea 🙂 Ja mulle tuli jälle meelde, kui äge ma nägin välja lühikeste juustega. Ma esialgu veel kaalun, kas lasta endale käär pähe lüüa või mitte, aga no iseenesest on mul ju megailus pikk parukas olemas ja…. ehh. Avaldage arvamust, sest teid kindlasti metsikult kotib, kui pikad mu juuksed on 🙂

Aga muidu on kuidagi morbiidne meeleolu. Kõik seisab paigal ja roiskub tasapisi, samas on jätkuvalt kogu aeg metsikult kiire. Nagu hamster, kes päevast päeva ähkides oma rattas jookseb… Kõik on nii sada korda juba ära tehtud ja nähtud, hapnik oleks nagu igalt poolt otsa saanud. Tahan uusi tegevusi, kohti ja inimesi. Eelmisel nädalavahetusel käisin näiteks paari sõbraga Zavoodis ja õhtu lõpuks kahetsesin seda aktiivselt. No ei ole see enam see koht. Esimest korda sattusin ma Zavvi kümme aastat tagasi, sest HTG-s ei olnud tollal sööklat ning kuskil kooli läheduses tuli ju ometigi toitumas käia ning tollal olid seal toidud täitsa head ja odavad. Siis ma loomulikult ei istunud seal öösiti kella sajani, vanus sättis omad piirangud… aga koht mulle meeldis ja jäigi meeldima. Seal oli alati mõni tuttav ja kui ei olnud, sai võõrastega juttu tehtud ja huvitavatesse vestlustesse laskutud. Kõige jaburamad vahejuhtumid toimusid ikka Z-s ning igatpidi oli äge.

Aga enam ei ole. Üldse.

Mõtlesin, et äkki peaks hakkama edaspidi Undergroundis käima, sest on toimunud teatav faasinihe – nüüd on need põhilised põhjused, miks ma Zavoodi armastama hakkasin, sinna üle kolinud. Ja need on järgmised:

  • tuttavad näod: Zavvis on viimasel ajal kogu aeg mingi imelik rahvas, post-Atlantise pifid ja töllid ning muidu ebameeldivad joodikud. UG-s on palju suurem tõenäosus lahket sihverplaati silmata. Kui ma vanasti käisin Zavoodis, sest seal olid alati mõned sõbrad ees, siis nüüd võin ma sealt sõpse leida enamasti ikka ainult siis, kui ma nad ise kohale peksan.
  • elementaarne viisakus: Zavoodis elavad kõik teistel seljas ja pole ruumi isegi hingamiseks, Undergroundis käiv kontingent ei ole tavaliselt üldse nii närviline või nõmedalt käituv.
  • järjekordade pikkus: Zavoodi peldikusaba on nagu lahingutanner ja vetsude sisemus näeb välja nagu postapokalüptiline maastik oma pori ja erinevate kehavedelike niredega. Väkk. UG kempsud on palju puhtamad ja inimsõbralikumad, pealegi saab seal normaalselt käsi pesta. Ja joogi saab UG-s ka palju kiiremini kätte.
  • hind: Z ei ole enam ammu odav kõrts, UG-st tuleb õlu palju odavamalt kätte – mul on ju klubikaart. Ja baaritöötajad on ka sõbralikumad. Okei, UG ei paku süüa, aga mulle tundub viimasel ajal, et Zavood teeb oma toitu mingi erilise vihaga oma klientide vastu – pelmeenid on kehvaks jäänud ja friikartulitele raputatakse pool kilo kartulimaitseainet peale. Ainus, millega Z siinkohal Undergroundi ees punkti teenib – Zeal saab pidevalt kaardiga maksta.
  • lauajalka: Zavoodis on tagumises ruumis enamasti üsna võimatu istuda, kui keegi mängib, sest iga löögi juures (“löök” on siinkohal ülekantud tähenduses, enamus lihtsalt rullib neid kange, kuidas jõud aga võtab) tuleb ju kops kurgust välja röökida. UG-s on jalkalaud strateegiliselt tagumisse otsa paigutatud ning kui seal ka kisatakse, siis see ei kosta eriti välja. Vähemalt mina ei ole ennast seal kunagi häirituna tundnud.
  • muusika: kunagi oli Zavoodis hea muusika, nüüd on seal lihtsalt müra ning enamasti ikka nii umbes valuläve piiril – vestlusest ei tule suurt sittagi välja. Ma ei mäleta, millal viimati sealsetest kõllidest kõlas Kino või Vennaskond või Metro Luminal või… Undergroundis on seintel videodisko ja vähemalt minule läheb sealne valik vägagi peale.

Midagi oli vist veel, aga praegu ei tule meelde. Ma tahan, et kui ma õhtul õue mängima lähen, siis mul on päriselt tore. Mitte nii, et pool õhtut läheb kaaskõrtslaste peale vihastamisele, mille tulemus on see, et kui mul viimaks juba servast tore hakkab, tuvastan ma jälle, et mu sõbrad viisakalt ootavad, millal ma ükskord oma klaasi tühjaks joon, sest kell on ometigi juba üks ja viisakad inimesed magavad sel ajal kodus juba.

Ja see “tahan midagi uut” on teema, mida ma võiks veel pikalt lahti kirjutada, aga mitte praegu. Sest et praegu ma tahan magama minna. Praeguse aja meeleolumuusika on Eriti Kurva Muusika Ansambel ja siin on lugu “Fokstrott”:

jaaa…

särab kuldses valguses estraad
ja laval kõigub kankaan.
mis kõik su omaks on saand,
surub vaikselt sind
ligi maad.

see naiste lopsakas puuderdatud ðarm
ja müüdud leiva eest arm
see jalgu trampiv ja karjuv maskeraad
see lõputute ööde priiskav elulaad.

see hõljuv kergete sulgede paraad,
see kõik su omaks on saand.
kõik mille terviseks iganes joond
sind õige varsti siid-
paelaga poob.

ja särab kuldses valguses estraad,
mis kõik su omaks on saand.
kõik mille terviseks iganes joond,
sind õige varsti surub
ligi maad.

Responses

  1. Oh, kui hea on teada, et UG’s on jalkalaud! Kas on lootust ligi ka pääseda? Lubasin oma blondid pihvid järgmise kuu tibiüritusel kultuurišokiks sinna vedada, siis saab mängidagi!

    • Põhimõtteliselt on ikka lootust 🙂 Kui seal parajasti keegi mängib, siis lähed ja küsid viisakalt, et mitu mängu neil veel on ja paned ennast järtsu 🙂

  2. ja UGs saab alati Mellile või Avekale muusikasoove öelda.

    • Jep, ainuke asi, mis mulle UG puhul jätkuvalt ei istu, on see soolikakujuline ehitus… aga selle vastu ei saa kah, nii et pole miskit parata.


Räägi mulle midagi...

Kategooriad

