Posted by: rojukene | aprill 14, 2010

OM NOM NOM

Arvestades, et ma olin eile nii tubli ja ei surnudki valu kätte ära, siis ma otsustasin ennast natuke hellitada. Selleks käisin ma emaga poes ja ostsin kokku ilge hunniku tavaari, et lasanjet teha. Me Birxuga tegime ükskord, niiii hea tuli ja ma mõtlesin korrata 🙂 Ja kuna toidublogimine on viimasel ajal popp, siis ma tahan ka äge olla.

Originaalretsept on Toidutarest, Anni Arro oma, kopeerin selle siia ka.

Ligikaudu 10 portsjonile

Koostis- ja maitseained:

  • 10 lasanjeplaati
  • 1 kg hakkliha
  • 2 sibulat
  • 4 küünt küüslauku
  • paar oksa rosmariini
  • suts valget veini
  • 2 purki purustatud tomateid
  • soola
  • pipart
  • 2 sl punet (kuivatatud)
  • 200 g riivjuustu
  • 200 g  mozzarellat
  • basiilik (värske)

Eelkuumuta ahi 200 kraadini. Haki sibul, küüslauk ja rosmariin ning prae kergelt läbi. Lisa hakkliha ja pruunista korralikult. Kui vedelik hakkab juba vaikselt aurustuma, lisa suts valget veini ja prae veel minutike. Lisa purustatud tomatid ja hauta umbes 10–15 minutit. Maitsesta soola, pipra ja punega.

Lao oliiviõliga piserdatud ahjuvormi kiht lasanjelehti, siis kiht hakklihasegu, õhuke kiht riivjuustu, värskeid basiilikulehti ja tükeldatud mozzarella’t. Tee samamoodi ka järgmised kihid. Kõige pealmiseks kihiks jääb hakklihasegu, basiilik, riivitud juust ja mozzarella. Pista vorm ahju ja küpseta 200° juures umbes 30 minutit.

Enne serveerimist lase lasanjel natuke aega jahtuda ja hanguda.

Ma natukene muutsin seda, et ägedam oleks. Kõige tähtsam osa – tuleb osta oluliselt rohkem veini kui “suts”, siis läheb toidutegemine jupp maad lõbusamalt 8) Aga lisaks sellele tahaks märkida, et hakkliha peaks kindlasti olema lehmast väänatud, ja isegi sel puhul tuleb lõpp-produkt väga rasvane (märgin siinkohal ära ka, et ma kasutasin kilo liha asemel 1,25 kg). Segahakklihaga tuleb muidugi veel hullem ja ma ei kujuta isegi ette, mis siis juhtub, kui ainult notsut tarbida. Täna lõikusin tavalise sibula asemel punaseid mugulaid, väga vahet ei olnud. Rosmariin oli jõhhhkralt kallis (200 grammi poolnärtsinud ja kiletatud taimekest oli vist 16 krooni), mistõttu ostsin oliiviõli, kus rosmariin sees hulpis. Basiiliku sain siiski täitsa värskena, poes müüdi rohelist ja punast lausa samas potis kasvavana. “Suts” valget veini tähendas minu puhul üsna meelevaldset kallamist, aga eks see käibki sisetunde järgi. Mulle tundus, et mida rohkem, seda uhkem ja liha sisse läks seda lõpuks umbes 300 ml… 😛 Pipraks oli mul sidrunipipar, sellega käisin ma ka üsna heldelt ringi. Ja kuna ma olen tuntud juustuhaige, siis võtsin ma mozzarellat lausa 600 grammi ja riivjuustu samuti 600 grammi 😛 Lisaks läks veel kaks pakki sinihallitusjuustu, aga ma unustasin vaadata, kui palju need kaalusid. Tomatipurgid olid 400 g tükk, kui kedagi huvitab. Ja et eriti mõnus oleks, võtsin ühe kopsaka purgi viilutatud šampinjone kah 🙂 Seened käivad siis kihtide vahele, nagu ka hallitusjuust.

Kuna minul hiiglaslikku panni ei ole, tegin ma hakkliha valmis kahes jaos, mistõttu kokkamisaeg pikenes oluliselt. Toidutare väitel on valmistusaeg 40-60 minutit, aga mul läks kokku 3 tundi – kell kümme õhtul hakkasin sibulat lõikuma ja kell üks öösel sai lasanje ahjust välja. Ema isegi aitas mind natuke, nii et muidu oleks ilmselt veel veidi kauem läinud.

Pilte ikka kah 😉 Kunstilist väärtust nad muidugi suurt ei oma, sest kell miljon öösel hämaras köögis on maru keeruline eriti kaunist kaadrit püüda, aga idee saate kätte küll.

BEFORE...

...& AFTER ^____^V

Ja retsepti algul märgitud hoiatus, et kogus on kümnele inimesele… seda tasub tõsiselt võtta 😀 Üks väike tükk seda värgindust teeb kõhu ikka VÄGA täis. Õnneks on olemas külmkapid ja mikrolaineahjud, nii et no problemo 🙂

Aga seda ma pean ütlema küll, et pärast seda koledat valutamist oli ikka uskumatult tšill niimoodi köögis sehkendada ja vahepeal natuke veini lonksata. Kohe ikka päris hea hakkas lausa… 🙂

Responses

  1. Väga vale blogi, mida öösel kell üks vaadata tühja kõhuga… 😦 Nii isuäratav… 🙂

    • Aga retsept on juures, saad ise ka teha mõni päev 😉

  2. Usun, et lõpp-produkt võib tulla päris rasvane mitte hakkliha sordi tõttu, vaid kui õigesti lugeda ja rehkendada oskan, siis panid kõva kilo rohkem juustu ;D

    • Jep, seda küll 🙂 Aga see ei meigi ka väga senssi, sest see juust oli suht väikse rasvaprotsendiga. Samas – kui Birxuga koos kokkasime, siis panime juustu poole vähem ja tegime segahakklihaga. Lõpptulemus oli rasvasem kui see, mis mina valmis meisterdasin.


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

