Posted by: rojukene | aprill 13, 2010

Valu on ikka nõme küll

HOIATUS: järgneb väga pikk jutt hammastest. Lugemine omal vastutusel.

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et mul on lapsest saati rõve hirm hambaravi ees. Ei viitsi väga detailidesse laskuda, minuealised peaksid veel mäletama küll seda jubedat vananenud tehnikat ja tigedalt röökivaid närvilisi hambaarste. Millegipärast pidin ma kogu aeg ühe ja sama jubeda tohtri juures käima, sest mu vanemad ei tulnud selle pealegi, et kuni täisealiseks saamiseni on hambaravi tasuta ja võib-olla ei peagi mulle eluks ajaks traumat tekitama.

Siiamaani on jõhker paanika, kui pean hambaarsti juurde minema ja seetõttu olen ma põikpäiselt kogu aeg neid minekuid edasi lükanud. Mis siis, et mõistus ütleb, et see on ilgelt halb mõte.

No aga täna siis lõpuks läksin. Ja kavatsen, hambad ristis (heh, heh…), nii kaua järjest käia, kuni kõik kikud korda saavad. Karta on, et selle peale läheb nii umbes vähemalt 10 000 krooni (ilma soodukata oleks see summa oluliselt suurem), kuna kaks hammast (üks neist see varem korduvalt parandatud ja hiljuti murdunud) vajavad juureravi ja see on teadupärast tapvalt kallis 😦 Paar väikest auku on veel, aga need on õnneks oluliselt lihtsamini korrastatavad ja üleüldine olukord polnudki päris NII jube kui ma arstile minnes ise kartsin. Ja kartsin ma väga… kodust väljudes olin ma nimelt veendunud, et ma oksendan õnnetu arsti lihtsalt täis, sest ma olin nii närvis.

Käesolev postitus tuleneb põhiliselt mõttest teha tasuta reklaami E-Hambaravile Tartus – tõesti soojalt soovitan! ISIC-kaardi omanikele on 40% soodustus, mis oligi peamine põhjus, miks ma just sinna läksin. Ülimalt positiivne tõdemus oli aga tõik, et sealne hambaarst on tõeliselt meeldiv!!! Sõbralik, kannatlik, lahke ja ilus naisterahvas, kes päriselt patsiendiga suhtleb ka. Ma olin toolis 45 minutit ja see ei tundunudki väga hull! Ta rääkis mulle kogu aeg, mis ta teeb ja küsis iga natukese aja tagant, kas on valus ka. Väga ei olnudki, vähemalt mitte seni, kuni ma seal olin. Liigselt üksikasjadesse laskumata – üks närv on hetkel suretamisel. Kes on selle läbi teinud, see teab…

Kui ma koju jõudsin, hakkas tuimestus üle minema… ja siis ma tõesti tahtsin ära surra. Mitte kuidagi olla ei saanud – püsti, pikali, istukil, silmad kinni või lahti – kogu aeg oli nii valus, et pilt kippus eest ära minema. Võib-olla oli see viimane osa mõneti tingitud ka asjaolust, et ma eile verd andmas käisin, aga väga vahet pole. Võtsin 400 mg Ibumaxi ja surin edasi – see ei paistnud kuidagi mõjuvat. Arvutiekraani vaadata ei suutnud – vabandust, sõbrad, kui ma teie pihta nähvasin, ma ei olnud päris adekvaatne tol hetkel… Magada ka ei saanud. Tund aega pärast Ibumaxi helistasin uuesti arstile ja kurtsin, et kuidagi ei suuda olla ja et kas ma palun saaksin mingeid tugevamaid valuvaigisteid. Häälest oli kohe tunda, et arstil oli minu pärast lausa kurb meel ja juba kõne ajal kirjutas ta mulle retsepti välja. Nüüd mul on karbikesega Eriti Jõhkraid Valuvaigisteid ja tulevik ei tundugi enam nii tume. Kuna neid koos ibukaga võtta ei või, siis ma otsustasin kangelaslikult oodata, kuni Ibumaxi mõju kaob. Mulle tundub nüüd, et äkki ma isegi ei pea neid retseptikaid väga näost sisse ajama, lähema poole tunni jooksul ilmselt selgub… Mingil määral ma valutan siiamaani, aga see on juba sihuke talutav tasand, et ma enam ei rulli ennast ahastades mööda tuba ringi.

Arsti juures sain teada, et mul on erakordselt suured tarkusehambad. No aitäh, Emake Loodus… üksainuke ongi ennast praeguseks välja pressinud ja sedagi väga lihtsal põhjusel – mõne aasta eest tõmmati mul üks purihammas selle kõrvalt välja. Pidingi täna arstile seletama, et tegelikult polnud too purikas üldse nii hullus seisus, aga see teine arst otsustas pigem tarkusehambal lasta välja murda… ja kuidas siis see piiiisikest kasvu arstitädi mul põlve vastu rinda surus ja ähkides väga tükk aega sikutas. Sest et kuigi mu hambad lagunevad suhteliselt kergesti, on nad see-eest rämedalt kõvasti lõualuu sees kinni 8D Röööösk.

Kinnitan endale, et kõik need kannatused on helgema tuleviku nimel. Nädala pärast istun ma jälle selle rohelise tooli peal ja lasen kollakal lambil endale silma paista…

Responses

  1. Tuttav tunne. Mina läksin täna hambavaluga hommikul sauna ja sai kohe parem. Hambavalu vasta on ka mingi spets valuvaigisti st mõeldudki hammastele-toimib. Need ibu asjad mul hammaste puhul ei toiminud aga see asjandus toimis. Edu!

    • Tänud, praeguseks on juba täitsa hea olla ja hetkel ei valuta üldse. Aga kui jälle hakkab, siis mul on nüüd selle vastu rohtu 🙂

  2. Väga vapper oled! Loodan, et selliseid piinu sul pärast tulevasi kikuarsti juures käiku kannatada ei tule! 🙂

    • No ma vähemalt väga loodan…


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

