Posted by: rojukene | veebruar 23, 2010

Vananemisest…

Käisin täna vanaemal külas. Juba pikemat aega on südametunnistus selle koha pealt piinanud, et ma sinna nii harva satun, kuigi elame ometigi samas linnas ja ema käib seal iga paari päeva tagant. Otsustasin, et tuleb ikka minna.

Kuna mul on kohe-kohe sünnipäev tulemas, sain vanaemalt õnnitluskaardi ka, sisse olid õnnesoovid kirjutatud ja puha. Aga kaardil oli ka kaanele trükitud tekst:

Palju õnne!

Küll tahaks tulla
ja tuua Sul lilli.
Suur sületäis Sulle
kuuluma peaks!

Vaid mõtteis saan öelda
häid sõnu nii helli
ja kaunemaid soove
Su tähtpäeva heaks.

Teate, see tegi meele nii kurvaks… Vanaema on vana, varsti juba 85. Ta on üsnagi tuppa aheldatud oma teleka külge. Vahel harva käib küll veel kodust väljas, kui autoga sõidutatakse, aga kauaks sedagi enam. Kauaks teda ennastki enam? Lõpuks läheb jälle nii, et kui inimest enam ei ole, jõuavad mulle kohale kõik need asjad, mida oleks pidanud ütlema varem. Aga ma ju ei oska…

“Küll tahaks tulla” ja “vaid mõtteis saan öelda”… Ai.

Järelikult ei jää mul muud üle kui sagedamini seal istuda ja kannatlikult lasta end küsitleda ja vajadusel asju viis korda üle seletada…

Responses

  1. jah, nii ongi. omal sama lugu. memm saab kevadel 94. ikka mõtled, et küll ma jõuan, ja varsti lähen… õnneks olen siiamaani veel jõudnud, aga kaua?

    • Vanaisaga mul juba läks nii, et ei jõudnudki…

  2. Minu emaisaga läks ka nii, et ei jõudnudki. Nii et viimaseks, mida talle öelda sain oli, et suvel näeme jälle. Ei näinud enam, isegi ärasaatmisele ei saanud 😦
    Vanaema pole nüüd talv otsa näinud, sest ei ole Tallinna saanud. Ohjah.

    • Vast jõuad ikka veel…

  3. Ja see kipubki nii olema, et vanainimesel ainsaks seltsiliseks vaid televiisor.
    Mujal maailmas õpivad selleealised kopteriga lendama ja väntavad antropoloogilisi filme.

    • Noh, vanaemal on selles mõttes hästi läinud, et telekas pole tal siiski ainus seltsiline, aga jah, vahe meie ja “muu maailma” vanurite vahel on millegipärast mäekõrgune… Kauaks, on muidugi iseküsimus…


Räägi mulle midagi...

Kategooriad

