Posted by: rojukene | detsember 7, 2009

Remondist ja kokkamisest

Nii, tähelepanu! 🙂 Esimene remondisessioon mu uues kodus saab toimuma sel laupäeval, 12.12.09 😉 Algus võiks olla kuskil kella kahe ajal päeval, kuna mul on veerand üheni kool (kolmas koolinädalavahetus jutti, aaaaah!) ja vahepeal tahaks riideid vahetada ning süüa. Kes tahab appi tulla, võiks mulle siia kommentaari jätta, siis ma tean, milliseid masse oodata on.

Töö ei ole esialgu väga kontimurdev – plaanis on mööbel keskpõrandale kokku lükata, seinast tapeet alla võtta ning lahtine krohv alla toksida. Eks siis õunte pealt vaatab, mis edasi saab, ilmselt läheb ikkagi krohvimiseks. Aga mitte veel sel korral.

Ennast tuleks varustada järgmisega:

  • tööind ja hea tuju 🙂
  • riided, mis ei karda määrdumist ning poleks väga õhukesed (kuna mul veel talvepuid pole ja puukuuri ma rauasae abita ilmselt ei pääse, siis töötame 14-kraadises temperatuuris. Ilmselt natuke ka kütan, aga maru ettevaatlikult. Kui väga külm hakkab, saab elektriradika käima panna ja loota, et korgid läbi ei lähe… irw, tuttav stsenaarium xD)
  • tapeedihari, kui selline asi kuskil vedeleb; sobib ka suvaline vana vannihari vms (suvel avastasin, et tapeet tuleb sitaks palju lihtsamini seinast alla, kui see lahja kliistriga eelnevalt kokku plötserdada)
  • näksimist, et nälg kallale ei tuleks suures tööhoos; poodi saab muidugi ka alati minna

Jätke siis mulle komm, et tulete 🙂 Ja mu kõnõtraat on viis-kuus-üheksa-kaheksa-viis-seitse-kolm-viis (ärge öösel/varahommikul helistage või ma olen pahur), kui tarvis peaks minema.

Söögitegemisest kah törtsuke. Üle saja aasta tuli mul isu korralikult kokata ja vaagisin pikalt kahe variandi vahel – hakkliha seente ja ubadega või siis indiapärane kanahautis. Lõpuks võitis variant nr 2 🙂 Pole üldse keeruline teha, proovige kah!

Põhiretsepti järgi läheb vaja:

  • 400g kanafileed
  • 400g purustatud tomatit
  • 1 sibul
  • 2 paprikat
  • 2 sl karrit
  • vürtsköömneid
  • tandoorit
  • küüslauku
  • soola
  • õli
  • kõrvale riisi

Ma jätsin täna köömned välja ja panin sisse ainult ühe paprika (oranži, aga vabalt võib suvalist värvi kasutada). Maitseainetest lisasin veel tikkat ja mingisugust üleüldist “india maitseainet”, mis poes purgi sees oli 🙂 Ja et huvitavam oleks, lükkasin juure ka purgitäie viilutatud šampinjone.

Tegemine ise käib sellises järjekorras, et kõigepealt haki kõik köögiviljad peeneks, et ei tekiks paanikahetke, kui on õige aeg miski pannile visata: sibul, küüslauk meeldivad mulle näiteks eriti peeneks hakitult. Tomat võiks olla kah võrdlemisi väikeste juppidena, sest ta peaks lõpuks põhimõtteliselt pudruks minema ja kui tükid liiga suured on, siis seda ei juhtu. Paprika võiks olla umbes ruutsentimeetriste tükkidena, aga jällegi – maitse asi.

Vali selline praadimisnõu, mis on piisavalt suur ja kõrgete äärtega, et kogu see jamps sinna peale ikka ära mahuks 🙂 Esimesena viska pannile sibul ja küüslauk. Prae, kuni nad juba eriti hästi lõhnavad ja on kergelt kuldpruunid. Siis pane sinna peale mõnusateks ampsusuurusteks tükkideks lõigatud kanafilee. Lase natuke praadida, kuni enam väga toores ei paista, st on mõlemalt poolt valgeks tõmmanud (ära kõrbema lase). Siis võta 2 supilusikatäit karrit, pane see kuskile väiksesse kaussi/tassi ja lisa vett. Sega ära ning kalla kanale peale. Nüüd on õige aeg tomat kanale külla saata ja kaas peale panna. Las podiseb keskmisel tulel, kuni tomat on juba kergelt pudrustunud (sega kah ikka, muidu kipub maru hästi kinni jääma).

Pane umbes nüüd riis keema, et oleks millegagi seda hõrgutist süüa. Mul kipub see osa tavaliselt endal meelest minema 🙂

Seejärel on järg paprika ja muu hea-parema käes, mis parajasti mõnus tundub. Paprika jääb nii hilja peale seepärast, et kui ta selline natuke krõmps on, on palju mõnusam 🙂 Ja kõige selle peale uha vastavaid vürtse (tandoori, tikka ja nii edasi) nii palju, kui keel kannatab, sega ära ja lase veel mõni minut kaane all haududa. Minu suu igatahes täna õhtul põles, aga OI KUI HEA OLI!!!

Serveerimisel pole kah mingit kunsti – lao aga taldrik riisi täis (ei pea olema tavaline pikateraline riis, sinna võib kah aedvilju panna või munaga läbi praadida) ja pane kulbitäis hautist pääle. OM NOM NOM! 😀

Põhimõtteliselt saab sellest kogusest 4-5 korralikku portsjonit. Kui vürtse mitte sisse arvestada (ma ostsin poest uued, Santa Maria purgikesed ja seega kallid), siis läks tooraine peale kokku 80 krooni, millest 40 moodustas kana. Nii et taimetoitlastel on veel oluliselt odavam 🙂

Responses

  1. Käsi püsti – mina tulen!!! Tapeediharjast ei tea küll midagi, aga kõik muu on olemasss!

    • Jees-jees! Kiidan! 😀

  2. Mis vürtsidesse puutub, siis olen ma puhtas vaimustuses East Endi sarjast (kaubamajas müüakse) – suured pakid, väheke teine valik, kui teistel firmadel ja suure paki kohta küllalt odavad hinnad. Ainuke õnnetus, et nende riiulis ei ole pikemat aega purustatud tšillit olnud.

    • Ahaa, no jätan meelde 🙂 Praegu Kaubamaja mu trajektoorile eriti sageli jääma ei kipu, aga kui ma ükskord kolinud olen, siis võivad olud muutuda 🙂

  3. arrarrrarrr miks ma just siis tartust eemal viibin….

    • No küll jõuad veel kasulik olla, nii et seda nägu 😀


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

