Posted by: rojukene | september 11, 2009

Kuradima monopol

Tundub, et ka sel kuul on mul üsna kitsas käes omadega, kuna ma ei saanud augusti eest täispalka (oli vaja puhata, no oli vaja, ah?) ja absoluutselt iga viimane kui ettevõte üritab mind pitsitada sama kõvasti kui mõnd kivimit, et sellest liitrijagu vett kätte saada. Just sain Eesti Energialt arve. Eeldasin, et tegu on elektriarvega, kuna paari päeva eest sai Võrus arvesti välja vahetatud ning ma peaksin nüüd viimase teatamise ja värskeima näidu vahe ära maksma.

Aga ei! Elu on täis üllatusi! Nimelt polnud tarbitud elektrist juttugi. Oli hoopis üksainus rida: “Elektripaigaldise plommimine kliendi soovil” ja hinnaks oli märgitud 204,40 EEK. NO MIDA!!! Kui ma EE klienditeenindajaga infoliinil sel teemal suhtlesin, öeldi mulle, et arvesti vahetamine ja plommimine on mulle tasuta.

Helistasin siis arve koostanud isikule, kelle nimi ja number kenasti arve all kirjas olid. Sain vastu sellise lause: “Mina ei tea, mida see klienditeenindaja teile rääkis, aga elektripaigaldise plommimine kliendi soovil on tellimustöö!” Ma küsisin vastu, et kas see tähendab, et ma oleks võinud ta plommimata jätta siis või? Torust kostis kohkunult “Eeeei, kui selline asi välja tuleks, oleks teil palju hullem laks!”

Tädikesel ei tundunud eriti huumorimeelt või out-of-the-box mõtlemist olevat, seega ma otsustasin lihtsalt toru ära panna ning mitte jääda filosofeerima, et kuidas siis ikka niiviisi võimalik on – vabatahtlikult, aga samas sunniviisiliselt… ja no kuidas kurat see “kliendi soovil” on – minul isiklikult on täiesti suva, kas see plönn on seal arvesti küljes või ei! See on ikka ju Eesti Energia häda, et keegi süsteemi näppima ei pääseks. Ja pole see arvesti vahetamine sittagi tasuta – arvestialuse peab klient ikka ise ostma ja seina kleepima, sest et EE arvestit palja seina peale ei pane (öeldi, et tuleohtlik olevat) ja kui see alus koos paigaldusega nende kaudu tellida, läheb see ilmselt päris roppu raha maksma.

Mulle tundub, et ma peaksin siiski kolima kuhugi metsade vahele, kus saaks siis taastuvate energiaallikate abil oma majapidamisse voolu tuua. Peale EE ju ühtki muud varianti meil ei ole, mistõttu nad saavad endale igasugust hämamist ja jama lubada. Sest no kuhu sa ikka nende eest lähed, kiviaega tagasi või?

Jään siis huviga elektriarvet ootama…

EDIT: no tere talv! “Eesti Energia varjas suurejoonelist pettust“.

Väljavõte artiklist:

Kogu loo teeb näotuks ja skandaalseks, et tegelikult maksavad kõik kliendid, sealhulgas needsamad 65 000, iga elektriarvega ka selle eest, et nende mõõtesüsteemi korras hoitaks

«Kõik mõõtmisega seotud kulud on elektrihinna sees juba olemas,» rõhutab Ots.

Ometi otsustas Eesti Energia juhtkond oodata ja loota, et asi ei tule välja. Samal ajal lähevad mõõdikud aga üha kiiremas tempos «hapuks». Nelja aasta pärast on iganenud arvesteid juba 110 000. See on viinud jahmatavate otsusteni, kuidas mõõdikute eluiga vägisi pikendada. Näiteks on «Pealtnägija» käsutuses veebruaris kehtima hakanud töökorraldus, mis ütleb, et arvestit ei vahetata välja, kui «aktiga fikseeritud viga ei ületa 50 protsenti».

Kui uskuda seda paberit, siis on sisuliselt loobutud vanade mõõdikute väljavahetamisest, isegi kui need mõõdavad piltlikult öelda aiateibaid.

Responses

  1. EE on kohati vastik jah.
    Ma olen neile kunagi 1200 ilma asjata maksnud, aja eest, mil mul nendega igasugune leping puudus.
    Maja omaniku vahetus, eelmine lõpetas lepingu, ma sõlmisin ca 6 kuu pärast uue, sest varem ei olnud mul sinna majja asja ja aru ma ei saa, kuhu see elekter kadus (kui üldse kadus), peakilbist oli väljas, EE lülitas ka millaski välja.
    Eelmise omaniku edastatud lõppnäitu keeldusid nad mulle näitamast.

    Ei viitsinud selle raha ega põhimõtte pärast kakelda ega kusagile pöörduma hakata, sülitasin ja maksin ära. Aga okas on muidugi hinges.

  2. Tundub ikka täitsa müstiline ettevõte olema. Lugesin veidi ka eelpool lingitud artikli kommentaare ja täitsa imelik hakkas. Tahaks küsida, et ‘no kuidas nii saab’, aga selgelt saab ja kõik…

  3. Tjah, EL nõudmiste järele oleks 2009 pidanud elektriturg 35% ulatuses avanema.

    Aga ma pole üldse kindel, et ka täiesti avatud elektriturg siin tavatarbijale midagi head kaasa toob, lätlastel möllab ka EE, mis on Latvenergost odavam ja üle mere ei saa kah mingit soodushinda ja meeldivat suhtumist loota.
    Venemaaga jälle on, nagu on.
    Moodsad ja arenevad tuulikupargid – Taani elektrihinda ei taha me keegi maksta.

    Oma tuulikut ei või kah kusagile naljalt üles panna, muidu 60kiloga saaks EE-st igaveseks lahti.

    Käpad üles ja “ohhoo”.

  4. Mina sinu asemel ei maksaks ja veel vinguks nendega. Kui nad tegid seda ilma sinu loata, samas kui on märgitud, et see on sinu loaga, siis nad ilmselgelt koorivad sind.
    (muidugi see võib ka lepingus vaikselt kirjas olla, et nad võivad seda teha).

  5. Ei noh, probleem on selles, et arvesti peab igal juhul plommitud olema. Ja põhimõtteliselt peaks tegelikult EE-st lausa tüübi kohale tellima, kes siis ise naks-naks teeks. Ma oleks võinud ju hakata õiendama ja vehkima paberiga, et näete, mul on siin dokument olemas, et uus arvesti ja värgid… aga ma kahtlustan, et bürokraatia mõttes oleks ma pidanud selle paberiga Võrru sõitma või midagi sama idiootlikku.

    Pealegi – ma maksin selle summa juba kuu aja eest ära…


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

