Posted by: rojukene | jaanuar 25, 2009

Lühis

Kell on kolm läbi öösel vastu pühapäeva, aga “täna” käib siiski laupäeva kohta.

Ma olen täna teinud ühe jabura eksami (loodetavasti positiivsele tulemusele), mille küsimused ajasid vist pea kõigil juhtme kokku, kuna olid kohati esitatud negatiivses vormis. Ma tean, et ma ei ole ainuke loll, ma kuulsin küll, kuidas teised õnnetud pärast eksamit koridoris omavahel oigasid.

Ma olen tänase õhtu jooksul ära joonud õige mitu tassitäit kohvi ja ma ei ole üldse kindel, kas mu looduslikud unetabletid suudavad end sellest kofeiinilaadungist läbi närida. Aga võiksid, soovitatavalt ilma unenägudeta.

Ma olen tänase pärastlõuna ja õhtu jooksul lugenud liiga palju übertarku lauseid, millest ma mõistan ainult sidesõnu. Pärast mitmekordset uurimist tundus, et valgus tunneli lõpust hakkab juba paistma. Ma arvan, et homsel “vali kõige õigem vastusevariant”-eksamil saan ma aru, et jah, tõepoolest oli tegu kiirrongiga. Keskkooli humanitaarklassi bioloogia taustal, millest on omakorda õige mitu aastat möödas, on väga raske sellisel tasemel ajukeemiast aru saada. Isegi kevadel bioloogia baka kätte saanud inimesel võttis mu konspekt silma klaasistunuks, jess. Saaks ainult läbi, et uuesti ei peaks tegema.

Ma olen täna sünnipäevakingina üle andnud ühe ekstranunnu poolkarvase boamao, mis valmis mu pisikeste valgete näpukeste all. Sobib suurepäraselt kaisuloomaks ja salliks.

Ma olen täna teinud päris mitu lolli nalja ja irvitanud nii, et (silma)munad märjad.

Ma olen täna täiesti süüdimatult sõitnud natuke aega ilma lubade ja dokumentideta, st kaasas polnud ei enda ega auto omi. See oli täitsa kogemata ja politsei kah kinni ei pidanud. Erinevalt mõnest teisest, keda kiusati ühe treti jooksul lausa kaks korda.

Ma olen täna arutanud järjekordse välismaalasega Eesti poliitilist olukorda nii tänapäeval kui minevikus. Oli meeldivam kui viimasel korral, kui ma vestlesin ühe idasakslasega, kelle jaoks poliitika oli suisa eluliselt oluline teema. Lisaks kirjutasin värskelt Tartusse saabunud rumeenlasele (kui ma nüüd rahvust õigesti mäletan) kaustikusse mõned eestikeelsed viisakusväljendid koos inglisekeelse tõlkega ja õpetasin hääldama kah. Ja igaks juhuks ka kaks soopõhist roppust, sest ilma ju ei saa. Ei, ma ei öelnud talle, et need tähendavad “küll sul on ilusad silmad”, ikka täitsa korrektse tõlke andsin. Tüüp on igatahes päris muhe.

Aga ma olen nüüdseks ka väga väsinud, kahjuks küll mitte eriti unine. Ja kuidagi selline kahtlane tunne kipub jälle peale, et minu sees on teine mina, palju suurem kui välimine mina, ja see teine mina on täiesti tühi. Peaaegu nagu hunt, kes iseenda alla neelas ja nii olematuks sai.

Felix 4 laulab nii sobivalt:

Hingelaul

Viis:  Mihkel Zilmer
Sõnad: Ave Alavainu motiividel Jüri Kask ja Mihkel Zilmer

Sõpradega koos jõin oma hinge maha
Prügimäele viidi minu hing
Jäigi minu hing siis sinna aia taha
Ööks ja päevaks kuivama
„Oh milleks, milleks, milleks mulle hing
Milleks, milleks, milleks mulle hing
Olen vaba nagu taevalind
Milleks, milleks, milleks mulle hing”

Kuivas ära hing ja määrdus päris mustaks
Kahju hakkas oma hingest mul
Korjasin ta üles ning harjasin ta puhtaks
Riputasin kaela tagasi
„Oh milleks, milleks, milleks mulle hing
Milleks, milleks, milleks mulle hing
Olen vaba nagu taevalind
Milleks, milleks, milleks mulle hing”

Mustaks jäigi hing, järjest kitsamaks jääb ring
Narrid need, kes plekke otsivad
Hing on päris ling, ling on nagu ring
Ikka kitsamaks jääb meie ring
„Oh milleks, milleks, milleks mulle hing
Milleks, milleks, milleks mulle hing
Olen vaba nagu taevalind
Milleks, milleks, milleks mulle hing”

Mõnikord ma tahaks nii väga olla keegi teine, tegelikult ka. Eriti ahvatlevana tundub praegu amööbi elu, hea ja lihtne. Aga ma arvan, et ma siiski püüan nüüd natuke magada ja loodetavasti saab mulle unes selgeks, mis täpselt on limbiline süsteem, tuberoinfundibulaarne trakt hüpotaalamuse kaartuumast ajuripatsisse ja kuidas sügavamal tasandil mõista punkti “Depressioon – akuutne trüptofaani depletsioon”.

Räägi mulle midagi...

Rubriigid

