Posted by: rojukene | august 10, 2008

Vaimutoidust

Järsku tuli mulle peale suur tuhin filmidesse süveneda. Kui ma öösel vastu laupäeva linnast koju jõudsin, ei olnud mul veel und ning ma leidsin, et umbes nüüd oleks õige aeg vaadata ära selline linateos nagu “Moulin Rouge!“. Uskuge või ei, aga ma polnudki seda varem näinud, nagu ka neid teisi filme, millest edaspidi juttu tuleb.

Algul ei osanud ma seisukohta võtta, kuid mõningase seedimise järel jõudsin seisukohale, et tegu on tõepoolest äärmiselt hea filmiga. Reaalne on see säde, mida me teises inimeses näeme; maailm meie ümber ongi selle mätta otsast vaadatuna jabur, segadusseajav ja groteskne.

Üks efektsemaid stseene filmist, tango:

* * *

Laupäeva hommikul võtsin ette “The Wicker Man” (1973).  Tasus vaatamist 🙂 Mulle on alati meeldinud filmid, mis suudavad vaatajat edukalt kerges segaduses hoida, visandades lõpustseeni erilise selgusega. Recommended to everyone who loves a bit of brainfuck.

* * *

“Moulin Rouge!” ajendas mind natuke IMDB-s tuhnima ning ma täheldasin fraasi Red Curtain Trilogy ja sain seda taga ajama hakates teada, et tegu on sarja kolmanda filmiga. See tähendas muidugi, et ma tundsin vajadust end harida ka ka kahe esimese osas. Võtsingi ette filmi nr. 2 ehk “Romeo + Juliet“. Ilmselt see tutvustamist ei vaja, kuigi mul on tekkinud õigustatud küsimus, et kuidas see mulle küll varem ette pole sattunud. Juppe sellest olen ma näinud nõrkemiseni, aga mitte tervet filmi otsast lõpuni.

* * *

Ja triloogia kõige esimene film – “Strictly Ballroom“. Kuigi ma vaatasin neid tagurpidi järjestuses, oli äärmiselt huvitav neid omavahel võrrelda. “Strictly Ballroom” oli neist kõige “tavalisem”, suhteliselt tüüpiline Tuhkatriinu-lugu. Ka seal oli groteski omajagu, kuid tegu oli tõepoolest alles algusega. Ja keegi ei saanud surma 🙂 Ja sealt edasi keerati vinti muudkui rohkem üle… Head filmid tõepoolest.

Ja lõputants, mmmm:

Räägi mulle midagi...

Rubriigid

