Posted by: rojukene | juuli 16, 2008

Jälle vigisen noh

See on nii ajalooline moment, et selle lihtsalt peab jäädvustama:

Roju vaatas täna õhtul televiisorit! Vabatahtlikult! OMAS KODUS!

Ehk siis läksin kraadiklaasi otsima ja kuna ema polnud kodus (tema toas on üks telekas noh), tuli ketserlik mõte telekava uurida. Ja no ennäe imet, Kanal 2 näitas sellist filmi nagu ‘Snatch‘ 🙂 Seda on küll sada korda nähtud, aga ikka on hea.

Mickey: Good dags. D’ya like dags?
Tommy: Dags?
Mickey: What?
Mrs. O’Neil: Yeah, dags.
Tommy: Oh, dogs. Sure, I like dags. I like caravans more.

See on lihtsalt liiga nunnu 🙂

Palavikku jätkuvalt ei olnud. I feel like shite, though. Ja see kuradi AB võiks kiirelt ära imenduda, sest mul on tunne, et mul võib sellest varsti paha hakata. Aga vähemalt on tegu eriti kurja rohuga, sellega saab lisaks angiinile ja neelupõletikule ravida veel bronhiiti, kopsupõletikku, klamüdioosi, mükoplasmoosi, läkaköha, difteeriat ja veel mõningaid hirmsaid asju. Kõrvaltoimete osa lugedes hakkas muidugi kergelt hirm, sest lisaks tavapärastele (iiveldus, oksendamine, kõhuvalu) on hulk eriti lahedaid variante veel. Ma kohe:

Pikaajaline ja raske kõhulahtisus võib olla antibiootikumide kasutamisega seotud pseudomembranoosse koliidi sümptomiks. Ilmneda võivad ka suuõõne põletikud (stomatiit, glossiit), mööduv hammaste ja keele värvumine, peavalu, allergilised reaktsioonid (urtikaaria, anafülaksia, väga harva Stevens-Johnson’i sündroom, toksiline epidermaalne nekrolüüs), mööduv lõhna- ja maitsetundlikkuse häire, mööduv kuulmiskahjustus, paresteesiad, tinnitus ning üksikutel patsientidel kesknärvisüsteemi häired (pearinglus, tasakaaluhäired, segasus, hirmutunne, unetus, hirmuunenäod, hallutsinatsioonid, psühhootilised reaktsioonid ja krambid). Suuremal osal patsientidest on kõrvaltoimed kerged ja mööduvad ravi lõpetamisel.

Väga harva on esinenud maksafunktsiooni näitajate tõusu ning kolestaatilist ikterust. Need toimed võivad olla rasked, kuid tavaliselt mööduvad. Siiski on üksikutel patsientidel kirjeldatud ka surmaga lõppenud maksapuudulikkust, kuid neil patsientidel esines raske põhihaigus ning nad kasutasid ka muid ravimeid.

Harva on kirjeldatud hüpoglükeemiat. Enamikel juhtudel kasutasid need patsiendid samaaegselt veresuhkrutaset alandavaid ravimeid.

Üksikutel juhtudel on esinenud artralgiat, müalgiat, kreatiniini kontsentratsiooni tõusu, interstitsiaalset nefriiti, neerupuudulikkust, pankreatiiti ja trombotsütopeeniat.

Ehk siis kõige sitemal juhul lähen peast veel rohkem segamini ja nahk koorub maha. Ära siiski ei sure, sest maks töötab mul (õnneks!) veel täitsa normaalselt. Vähemalt lubatakse selle AB-kuuri ajal päikese käes viibida… Oeh. Neljapäeva varahommikul tahavad nad mu verd imeda ja siis ütlevad mulle streptokokkide hulga järgi, kui kiire mul täpselt kurguarsti juurde minekuga on. Kuigi nojah, opijärjekord on hetkeseisuga kolm aastat, juhhei.

Kas ma olen kunagi maininud, et mulle ÜLDSE ei meeldi arsti juures käia ja tablette krõbistada? Noh, ma ütlen siis veel korra: ei meeldi!!!

Ma arvan, et nüüd oleks igati mõistlik magama minna. Kui igasugused kummalised jamad välja jätta, on elu jätkuvalt lill.

Responses

  1. Mida fakki, mandliopi järjekord kolm aastat????!!!!! Niikaua pead siis veel angiine kannatama? Sest ega need raisad enne ära lõpe ja mõjuvad südamele kah. Mul see üle elatud värk ju, arst arvas, et aega veel küll ja ei saatnudki opile, kuni teine arst vereproovi vaadates kahe käega peast kinni haaras. Südame rütmihäired muidugi tasuta kaasandeks sel jamal. Keska lõpueksamid olid tulekul kui opil ära käisin ja tõepoolest sellest peale tervis enam-vähem korras ka.

    *pikk pai*

  2. Noh, põhimõtteliselt on mingite eriti hullude keisside puhul nii, et nad lükatakse järjekorras vahele. No ja kui ise kinni maksad, saad ka loomulikult varem. Ainult et juba kolme aasta eest maksis see kolme tonni ringis, vahepeal on hinnad kindlasti tõusnud…

    Pai eest aitäh 🙂

  3. Muuseas, uuri mujalt mandlioppide kohta. Mul sõbrants käis nt Jõgeval ja seal oli järjekord vist ainult umbes kuu vmt. Mingid kokkulepped arstide vahel on vajalikud, aga üldjuhul nad ikka tahavad inimesi terveks saada ja aitavad….

  4. OK, eks see paistab, mis nad mulle analüüside peale ütlevad. Aga aitäh info eest 🙂

  5. Irw, siukseid asju lugedes tekib kiusatus minna ja lasta omal ühe tiiruga eemaldada mandlid, pimesool, tarkusehambad ja parema jala suur varvas (selle ma löön pidevalt ära, sinised ja kooruvad küüned on jube tüütud).

  6. Õnneks võeti pimesool mul juba ammu aega tagasi välja, tarkusehammaste pärast muretsen ma kunagi… ee… hiljem 😛

    Suure varba eemaldamist ma siiski ei soovitaks, sest siis hakkad tõenäoliselt lihtsalt pikkuselt järgmist jätket igale poole vastu taguma.

  7. Mina olen kasutanud ravimit, mille igasuguste muude hirmsate kõrvalnähtude hulgas oli üks eriti põnev.

    Harvadel juhtudel on esinenud enesetapukatseid.

    Kahjuks pole seda ajalehe mõõtu ravimilehte käepärast, muidu tsiteeriks veel. 😀

  8. Mis puutub tasulisse, siis eelmine veebruar olid Tallinnas (Viimsis) taksid sellised, et 400.- konsultatsioonide eest (2x), 1500.- asja enda eest ja 600.- haiglapäev. Niiet kolmekas jah, aga samas kvaliteet olla ka väga hea olnud.

  9. Eks ma homme saan tulemused teada, niisama ei ole mul erilist isu noa alla tormata ja selle eest pappi köhida..

  10. Oi. Mitte et mul on hea meel (aga väike kahjurõõm ikka 😛 ) – lähen ka just apteeki antibiotsiretsepti lunastama.

  11. Mind pandi mulle enesele üllatuseks erakorralisele opile kirja, see oli .. 2007 talvel ehk. Igatahes, 29. oktoober lõigatakse mind katki. Aga tegelikult soovitaksin sul dr Tigassoni juures käia, Gildi polikliinikus, sest tegelikult pole mul asi nii kriitiline, ta “leiutas” paar sümptomit mulle lihtsalt juurde ja ütles, et “saab kiiremini kaelast ära selle mure”. Mul olid mingid probleemid südamega ja väike palavik, ja kuna mujalt põhjust ei leitud, said mandlid kõik süü enda kaela. Loodetavasti saad ikka enne kolme aastat rahu oma murest

  12. Sa ikka tead ju, onju, MIS t6enäosusega sa saad need seitse Egiptuse needust omale komplikatsioonideks? :p

    (Kolestaasi ma actually tean olevat juhtunud, ja kerge pasanteeria v6id ka saada, aga muu on veits kahtlane).

  13. Krt, ma siin vahepeal juba lootsin, et saan nõuda infolehele ühe kõrvaltoime lisamist, nimelt déjà vu, aga siis tuli välja, et tegelikult on minu mälu lihtsalt liiga hea ning kõne all olnud küsimus ei olnudki mu kujutluse vili 😛

    Ma võin saladuskatte all öelda, et ma olen sellega tegelikult täitsa rahul, et mulle mu nahk alles jääb ja muud hirmsad asjad pigem kellegi teisega juhtuvad 8)


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

