Posted by: rojukene | juuni 1, 2008

Tähelepanu, kaktusehuvilised!

Kui keegi tahab endale okkalist sõpra, siis visake pilk peale. Kollektsioon ei ole liigirikkuse poolest just kuigivõrd märkimisväärne, aga midagi ehk ikka.

Suurem kamp koos. Kaht sorti okkalisi elukaid (need kõige tüüpilisemad paiknevad eespool ja plaadiriiuli juures on veel sellised kolmnurkse kujuga taimed, mille okkad on võrdlemisi ohutud; liiginimesid ei tea ma aga paraku praktiliselt ühegi kakutsi puhul, kui ämmakeel välja jätta). Väga hea meelega annetaksin veidi ka neid havisaba moodi taimi, nad kipuvad maru kiirelt kasvama 😛

*

Lasteaed 😀

*

See pisike ei ole jagamiseks, sest ta pole kunagi paljunenud. Seepärast näitan ainult laibalehalist õit 🙂 Muide, ta on minuga olnud juba kaheksa aastat ja tal on nimi ka 😉

*

Perekond.

*

Näsad ja konksud 🙂 Kah üksainuke potitäis, aga siit on võimalik väiksemaid juppe kätte saada, kui väga vaja.

*

Veel üks lasteaed.

*

Kurikuulus ämmakeel 😛 Kui keegi mulle nahkkindad toob, saan ma ilmselt mõne lapatsi eemaldada ja eriti masohhistlikule soovijale edastada.

Responses

  1. Roju, kuule, a kui sa nüüd eemaldad sealt kust iganes mõne poja, kuidas sa talle juures alla saad… mõttes, ma kaktust ei taha, aga ma tahan teada, kuidas sa seda teed… kas sa pista kohe otsapidi mulda? märga mulda? kuiva mulda?

  2. see kirjude lehtedega taim on mde havisaba mu meelest (vähemalt mul on 😉 ), neid on pikki ja lühikesi sorte… ja kolmnurkse kujuga on äkki öökuninganna – ma kindel ei ole…

    ja kui tihti sa üldse oma kaktuseid kastad ja ümber istuta – mul ei paljune 😦 …

  3. Enamalt jaolt on kaktused ise piisavalt targad – nimelt kasvatavad pojad endale juureotsad juba siis, kui nad “emme” küljes kinni on. Mitte küll kõikide liikide puhul, aga päris mitmed teevad nii. Ja kui seal mingid juurelaadsed moodustised olemas on, olen ma nad lihtsalt pintsettidega ettevaatlikult ära kaksanud ja iseseisvalt mulda pistnud. Ja siis kohe pärast seda ka korralikult kastnud, aga mitte liiga üle pingutanud, eks… Veidi väetist on kah abiks. Üldiselt umbes korra nädalas annan sellele karjale juua. Ning need väiksed jubinad saavad tegelikult täitsa ise aru, kui tasub juured suure hooga mulda ajada ja ennast suuremaks venitama hakata 🙂

    Võimalik muidugi, et mul on lihtsalt eriti intelligentsed taimed 😀 Aga ma pakun, et enne ümberistutamist juuripidi neid vette torgata või miskit sinnakanti poleks ehk erilist mõtet.

  4. Ümber istutan ma neid siis, kui nad lihtsalt enam potti ära ei mahu. Sest et ma tean küll, kui vastik töö see on ja ma lükkan seda alati viimse võimaluseni edasi 😀

    Aga kui nad ei paljune, siis äkki on väetada vaja? Ma ise kasutan mingisugust Substrali vedelat kaktuseväetist, pool korgitäit liitri vee kohta kevadest sügiseni iga 3 nädala tagant. Niimoodi õpetab etikett, aga minu puhul käib see rohkem küll “väetame siis, kui on tunne, et pole juba tükk aega seda teinud”…

    Kuule, aitäh Sulle – tundub, et ongi öökuninganna 😀 Ma sain ta (vist) umbes pooleteise aasta eest sünnipäevaks, kui ta oli mingi eriti kummalise liigiga kokku poogitud. Ülemine osa otsustas aga hoopis ära kooleda. Õitseda pole ta mul igatahes veel suvatsenud, aga mul on aega oodata küll 😉

    Võib-olla on veidi abiks, kui siia lehele vaatad?

  5. P.S. Lugesin sealt just, et ma olen eluaeg kaktusi jumala valesti ümber istutanud… aga no ma ei tea, minu puhul on siiani vastav teguviis funktsioneerinud…

  6. heh, sa istutasid kaktusetitasid lillekujuliselt. nii kuramuse nunnu.

    ma võtaks neid havisabu, aga mu venna on nende vastu allergiline. päris tõsiselt kohe.

  7. Tre:) Kui mingid torkivaid jublakuid ja -sabalisi üle jääb, siis annan hea meelega end üles uute omanike nimekirja. Sedasorti ilullilli nagu sinu piltidel mul veel polegi:D

  8. Murca: mu meelest on ka nunnu 😀 Ja allergiad ei ole üldse ägedad…

    Naine: praeguse seisuga on võimalik saada kõike ja täitsa vabalt. Ütle ainult, missugust tahad. Võin näiteks ühe “lasteaia”-poti Sulle vabalt ära anda, siis on nagu päris, st Sa ei pea neile ütlema, et nad adopteeritud on 😉 Jupi öökuningannat saaks kah anda, aga selle peaksid ise ümber istutama. No ja üldiselt piltide all olev jutt kehtib, näita ainult näpuga, keda soovid ning ühendu näiteks meilitsi (vt üles paremale, aadress on seal), et kuidas oleks võimalik taim(ed) üle anda.

  9. Roju, aitäh… ma ei olegi väetanud… ma koguaeg mõtlesin vit, et nad on ju niiiii vähenõudlikud… olen ainult igal aastal poes valmissegatud kaktusemuda õmber istutanud ja kastnud imeharva… et mitte üle kasta noh…
    lol 🙂

  10. Kurikuulus ämmakeelt sooviks küll, elan ka tallinnas.

    • Irw, postitus on juba kaks ja pool aastat vana 😛 Ämmakeel on mul veel alles, ainult et järele pead Tartusse oma labale ikka ise tulema, kui soovi on 🙂

  11. Tere, teil on kuri Ämmakeel? Sooviksin laba kui võimalik oleks 🙂


Räägi mulle midagi...

Kategooriad

