Posted by: rojukene | aprill 28, 2008

Puhkus läbi

Kui ma üleeile kirjutasin, et Tartus on muhe rattaga sõita, siis pidasin ma silmas vähese liiklusega tänavaid ning rajoone, kus on olemas rattateed. Läksin eile kondiauru kasutades külla, uksest ukseni on ~2 km ning tee peale jääb Aardla-Võru ristmik. No ja sealsamas ristmikul olekski ma äärepealt kaks korda järjest auto alla jäänud, kusjuures ületasin teed jalakäijana ning täiesti adekvaatse rohelise ajal. Ma ei mõista mitte – kas fakt, et mul on jalgratas käekõrval, äratab autojuhtides mingisuguse erilise viha või milles asi? Tavalise jalgurina (ilma rattata siis) pole pooltki nii ohtlik. Kui lõpuks hilisõhtul koju tagasi jõudsin, hingas ema igatahes kergendatult ja palus, et ma edaspidi ikkagi autoga käiksin – on küll kallim, aga oluliselt ohutum. Go figure, tal on ilmselt õigus, aga eks ma mõtlen veel. Seda ka, et ma tõepoolest rikun tahtlikult liikluseeskirju – ma KEELDUN sõitmast sõiduteel, kui seal palju autosid sõidab. Kasutan pigem kõnniteed, kuna ma sõidan niikuinii aeglaselt, keskeltläbi 15 km/h (spidokas on tore mänguasi noh) ning suudan end jalakäijatest edukalt mööda laveerida. Eriti kuna teeservad kipuvad meil olema rohkem kuumaastiku kui asfaldi moodi… Aga eks see ole alati nii, et ükskõik millises rollis oled (jalgsi, rattaga või autoroolis), ikka tunduvad ülejäänud liiklejad puhastverd idioodid olema.

* * *

Öösel magasin väga halvasti, kuidagi halb oli olla. Ärkasin mitu korda üles ja nägin võrdlemisi häirivaid unenägusid, kahel korral kippus neisse ka vanaisa. Üht unenägu mäletan võrdlemisi selgelt – ta helistas teispoolsusest meie tavatelefonile ja mina võtsin vastu. Teine on nüüdseks juba mälus hägustunud, aga ta oli millegipärast väga pahatahtlik…

* * *

Ma olen muidu küll võrdlemisi lahke inimene (vähemalt mulle endale meeldib nii mõelda), aga oma Leathermani ma enam kellegi teise kätte anda hästi ei tahaks. Kuna ma ise kasutan enamasti vaid näpitsaid ja kruvikeerajaid, tuli mulle täna suure üllatusena asjaolu, et keegi on suutnud noaterale võrdlemisi oskuslikult haiget teha. Poolemillimeetrised täkked ei ole just rõõmustav asjaolu. Ja kuna ma ise ei tegele noa abil konservipurkide avamisega (vähemalt mitte selle noa abil!!!), siis tuleb selgelt süüdistada kedagi teist. Ma küll ei tea, kes ja millal selle sigadusega hakkama sai, aga kui kellelgi edaspidi abi vaja on, siis aitan hea meelega, aga tööriistaga tegutsev käsi on sellisel juhul mu enda oma. Ma kardan, et elulooma saab sellest terast küll ainult käia abil 😦

* * *

Olen täna näinud päris mitmeid häid fotosid ning taas kord tekkis hirmus kihk jälle kuhugi pildistama minna. Vahelduseks lillemakrodele ja muidu metsastele piltidele võiks ette võtta linnamaastikud. Ja inimesed. Ainuke häda, et mu aparaat pole just liiga tilluke ja märkamatu, et tänaval kiireid salaklõpse teha… Kasutaks siinkohal ka võimalust küsida suurelt ringilt, äkki keegi teab – kas Canon S5 IS-le oleks mõtet mingit telemakroobjektiivi ostma hakata või poleks sellest suurt tolku, kuna tegu ei ole siiski peegelkaameraga? Ses mõttes, et ühildub küll, aga kas see end ka ära tasub? Ma ise olen üsna tuhm sellel alal, pole kunagi varem torundusega kokku puutunud… Andke nõu, palun 🙂

Responses

  1. Tartu rattaliiklusest nii palju, et mulle on AUTOGA KÕNNITEEL, mis ühtlasi oli rattateena märgistatud, sisse sõidetud ja siis veel sõimama tuldud. Ürita sa siis aru saada…
    Aga üldiselt autojuhtide viha ratturi vastu aitab leevendada see, kui rattur kannab seelikut. Päriselt ka. Kui muidu vibutatakse sõrmi ja rusikaid ja lastaks signaali selle peale kui jalakäijate rohelise tule ajal sõiduteed ületad, siis seelikuga olles on neid juhtumeid vähemalt poole vähem 😉

  2. Ma kuulsin eile, et üks autojuht polevat teadnudki, et parema käe reegel kehtib ka muudele sõiduvahenditele peale auto… Masendav noh. Aga ma pean selle seeliku-variandi peale sel juhul täitsa mõtlema 8)


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

