Posted by: rojukene | veebruar 19, 2008

You’re & your

AHAHAH, reidis on hea ennast aeg-ajalt maandamas käia, eriti kui inimesed seda lausa lunimas käivad 😛

autor: american
kellele: Rojukene
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 03:14

your very sexy

*

autor: Rojukene
kellele: american
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 10:35

My very sexy what? I hate people who cannot spell.

*

autor: american
kellele: Rojukene
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 10:56

hmm i can spell just fine 🙂
just in general
your very sexy
especially your lips 🙂

*

autor: american
kellele: Rojukene
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 11:50

did you nibble on the frank? 🙂

*

autor: Rojukene
kellele: american
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 11:52

No, obviously you can’t – you just made the same mistake twice even after I pointed it out to you. YOUR ignorance bugs me, YOU’RE stupid. Get it now? Still no? How about you go hang yourself right now and save the gene pool from further deterioration?

Even if you climbed a ladder you wouldn’t even be able to touch the necessary level with your fingertips.

Still don’t get it?

DO NOT WANT: EWW!

*

autor: american
kellele: Rojukene
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 11:54

funny..you think because you have a grasp on the english language that you are better than a native speaker…come on

*

autor: american
kellele: Rojukene
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 11:55

your is right
its short for you’re
obviously your english isnt as great as you imagine

*

autor: american
kellele: Rojukene
teema:
saadetud: 19.02.2008 – 12:00

ever hear of rhetoric…look it up

*

Kasutaja american on sind blokeerinud ja sa ei saa näha tema andmeid. Logi välja, siis on see ankeet sinu jaoks nähtav. Sind blokeeritud kasutajate nimekiri asub sinu ignore-listis kontaktide rubriigis.

Responses

  1. ehh, tal oli tegelt tõesti õigus.

  2. Lee, selgita mulle, palun. Kas see on samasugune teema nagu sõnaga “vä”, mis pidi ka varsti ÕS-i pandama? Et kuna nii massiliselt valesti kasutatakse, siis paneme selle kirjakeelde kah?

    “Your” ei saa minu arust kuidagi olla lühend sõnapaarist “you are”, selleks on “you’re”.

    Vaatasin isegi sõnastikust.
    http://dictionary.reference.com/browse/your
    ja
    http://dictionary.reference.com/browse/you're

    No ei kattu need tähendusväljad mitte kuidagi. Anna mulle palun teada, kui ma olen midagi kahe silma vahele jätnud, huvitaks ennastki.

  3. ma ei saa seda seletada, ma ei ole filoloog, ma ei tea seda. keele muutumine on tõenäoliselt loogikavaba ja “elus” protsess. Aga ma tean, et see, kuidas normatiivselt räägitakse ja kirjutatakse, ei ole sageli sõnastikust vaadatav, keel on, vähemalt osaliselt, kasutajate produkt ja selleks, et kasutajatega kontakteeruda, on mõistlik kuulata, kuidas see keel käib, sest nemad teavad seda paremini kui sina. Subkultuurid, tahtlik väänamine, lühendamine seal, kus lühendamise võimalust näeb ainult orgaaniliselt keele sisse sündinu.. Me võime kübetki eri tähendusvälju hoomamata targutada, aga teise kultuuri eri kihte hoomates kaob selline pealiskaudsuse julgus ära. su suhtluspartner nägi kahjuks seda, mida sa näitasid – piiratust, aga piiratud ninatarklus läheb teiskeelsete kontaktide sagenemisega üle.

  4. Lee, ma ei saa võõrkeelsete kontaktide vähesuse üle sugugi kurta, eriti kuna ma suhtlen nendega enamasti kirjalikus vormis. See, mida Sina mõtlesid, ongi just nimelt küsimus, kas “vä” tuleks panna õigekeelsussõnaraamatusse või ei. Grammatiliselt on tegu väärastunud vormiga, mis on vale, aga seda kasutatakse massiliselt. Samasugune juhtum oli ka siin. Mind häirib eesti keele väänamine samamoodi. Onnju zittax rõvä gu ni modi kirutataksä, se un liccalt ilgä. Mulle on jäänud mulje, et pooled noored eestlased ei oska absoluutselt kirjutada, aga no andke andeks – ma ei leia, et ignorantsuse tõttu peaks kohe tormama keelereegleid muutma. Jaa, ma tean, et see on kogu aeg nii käinud, aga see HÄIRIB mind. Ning mis puutub konkreetsesse “your-you’re”-näitesse, siis vähegi haritumatel ameeriklastel ajab see täpselt samamoodi harja punaseks. Tegu ei ole muutunud (või siis vähemalt üldtunnustatud) keelereegliga, tegu on lihtlabase harimatusega.

  5. Ma ei oleks ikkagi nii kindel, et tegemist on harimatusega. Pigem väljakujunenud kõnevormiga nagu sinu poolt kasutatav EWW vmt. Pealegi on natuke kummaline rääkida haritusest ja vaadata samal ajal sinu reaktsioone vestluspartneri “eksimustele”. Seda enam, kui tegemist oleks veaga, on ebaviisakas reageerimine (stiilis “mine poo ennast üles”) ja oma teadmiste nina alla hõõrumine provintslik. Viisakas oleks silmad sulgeda, kas pole, ja keskenduda jutu sisule. Hea küll, sulle ei meeldi keelereeglite väänamine; mulle näiteks ei meeldi päevitunud inimesed. Kas see annaks põhjust nendega toorutseda? Antud kontekstis võiks ju pigem kuulata, kuidas nemad räägivad. See võiks olla sinu jaoks informatsioon. Aga suletus ongi provintslikkuse sünonüüm, hakkab mulle näima.

  6. Lee, jäägu Sulle Su arvamus ning õigus kaitsta kõiki neid eriti harituid, kes tahavad kirjutada “trantsport”, “antipiootikumid” ja “tseenid”, põhjendades seda mõne kaunilt kõlava sõnaga. Parim leid oli hiljaaegu vist kellegi psühholoogiatudengi blogis – nimelt sõnapaar “daunimis väärne”. Minu grammatikateemalised argumendid seesugust vaatepunkti selgelt ei kõiguta.

    Mis puutub minu reaktsioonidesse ülaltoodud kirjavahetuses, siis no lihtsalt ühe vea pärast ma leili ei lähe. Küll aga käib närvidele see, kui suvalised tegelased kukuvad rodus kirjutama midagi suhuvõtmise teemadel, kuna ma olen juhuslikult fotol viinerit hammustamas. “Very sexy” ja “did you nibble on the frank” oli sissejuhatus, millest edasi ma rohkem midagi kuulda ei tahtnud. Kas Sinu meelest oleks olnud parem talle täiesti ausalt vastu kirjutada “you’re butt-ugly and therefore I will have nothing to do with you”, mõistes samal ajal tema sügavaid eripärasid ja õigusi olla “eriline”? Ma ei kavatse raisata oma väärtuslikku aega selle peale, et püüda mõista keskealise kiimas mehe puuduliku grammatika põhjuseid, kui ta samal ajal lunib mu käest, et ma talle veebikaamera vahendusel strippi teeksin. Sest just selline on 99,9% juhtudest see jutu sisu, millele Sa mul kinnisilmi keskenduda soovitasid.

    P.S. Minu meelest näitab suletust ning provintslikkust pigem vajadus taustsüsteemi mittetundmisest hoolimata muudkui lahterdada ja sildistada, et oleks lihtsam moraali lugeda, kas Sulle ei tundu nii? Ainult et mitte alati pole kõik esmapilgul selline, nagu näib. Detailidesse takerdumine võib segada Sul puude tagant metsa nägemist.

  7. Vabandust – ma ei saanud aru, et sa suhtled inimestega, kellega sa suhelda ei taha. Ma eeldan, et suhtlusportaalis pakutakse endast ikka selge ja üheseltmõistetav kuvand, mis on võimalikele suhtlemishuvilistele “kergesti loetav”. Arusaamatuks jääb a) miks sa reageerid sinu jaoks sisutule vestlusele ja b) miks sa imestad, kui ambivalentseid sõnumeid saatvale pildile konkreetsed ettepanekud järgnevad. Sa ei ole ju ometi naiivne, eks ole. Kui sa ise lood olukorra, kus tundub loomulik teha sulle ettepanek stripiks veebikaamera vahendusel, siis sa kas provotseerid või ei oska näha, millist sõnumit sa vaatajale vahendad. Anna andeks, aga ma ei saa ikkagi aru, miks on vaja solvata neid, kellega ei peaks tingimata mingit pistmist olema 🙂

    Muide, see “daunimis väärne” on päris hea mitmekihiline väljend. Peaks meelde jätma. Aga grammatiliselt eluvõõras olen ma vist küll – ma ei mäletagi, millal viimati suhtlesin kellegagi, kes oleks grammatiliselt või süntaktiliselt saamatu. Seega on mu pealiskaudsus nüüd vähemalt mulle endale selge 🙂

    Ja sul on õigus, taustsüsteemi ma tõesti ei tunne, sellepärast võtsingi üles lihtsalt ühe silma torganud detaili. Sedagi vaid seepärast, et mulle näib see vahel sageli esineva tendentsina. Ja tegelikult pole see kõik üldse tähtis 🙂


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

