Posted by: rojukene | veebruar 5, 2008

Lähitulevikust ja kaugest minevikust

Mõtlesin siin omaette, et mul tuleb ju kuu lõpus sünnipäev. Ja et sel aastal võiks väheke möllu ja pidu ka teha 🙂 Ehk siis kõik teie, kes te mõtlete, et tahaks mulle õnne soovida – broneerige endal ära 1. märtsi õhtu ja öö, sest kes see ikka ainult paar tundi sünnipäevatab 😉 Aadress ja kellaaeg on veel täpsustamisel, aga eks selle kohta tuleb siia info jooksvalt. Igatahes asub vastav paik Tartu kesklinnas, nii et pole ehk liiga keeruline leida. Kõige olulisem on, et kaasa tuleb võtta hea tuju (ja igaks juhuks ka enesele meelepärast keelekastet), aga ega ma ära ei ütle, kui keegi tahab mulle ka kingitusega rõõmu valmistada 😛 No ja mõtlesingi sellist asja ka, et kui vahetult enne sünnipäeva minu käest küsida, mida ma tahaksin, oleks kõik vastavasisulised ideed raudselt peast pühitud. Praegu oskan ma öelda nii palju, et:

  • kirjandusklassika. Nii eesti kui inglise keeles, vahet pole. Seda ei ole iialgi liiga palju ja mul on nüüd ju suuuuur riiul ka, kuhu mahub raamatuid ikka hea mitu 🙂 Kui on mõni mõte, kuid kahtled, kas äkki topelt ei saa, võid ju alati igaks juhuks küsida.
  • Muinasaja kirjanduse antoloogia“. Olen juba mõnda aega mõelnud, et peaks selle kindlasti endale soetama, aga siiani pole jõudnud. Tahaks! 😀
  • kui keegi suudaks kusagilt välja ajada Hesse “Demiani”, olgu siis eesti, inglise või minugipoolest kas või saksa keeles, näeks ta mind lausa ebaloomulikult õnnelikuna. Vene keeles loeks võib-olla ka hädapärast ära, aga siis oleks mul juba ka kaasaegset vene-eesti sõnastikku tarvis 😛
  • Pelevin, Feuchtwanger, Vonnegut ja Eco on kindla peale minek. “Roosi nimi” ja “Õudusekiiver” on mul juba olemas, kuid teisi teoseid olen ainult raamatukogust või sõpradelt laenuks saanud.
  • ma oskan kõrgelt hinnata omatehtud kingitusi 🙂 Need teevad alati südame soojaks, olgu nad siis praktilised või armsalt jaburad (midagi niisuguste nummiduste stiilis XD).
  • üle kõige armastan ma seda, kui mind meeldivalt üllatatakse. Seega võib fantaasial lasta kohe täitsa vabalt lennata 😉

Ja ega rohkem midagi pähe ei tulegi. Mul polegi õnneks rohkem vaja kui toredaid inimesi, raamatuid ja positiivseid emotsioone 😀 Yes, I am a low-maintenance girl in that sense xD

* * *

Loen parajasti “Vanemat Eddat” (religioonifilosoofia eksam on alles laupäeval, sinna on veel aega, eks ole…) ning leidsin “Õilsa ütlemistest” mitmeid väga lihtsaid elutõdesid, mis vahel kipuvad ununema. Kuna raamat on laenuks palutud, panen siia üles mõned värsid, mis mulle eriti silma jäid.

[6]
Halb on harjumus aruga hiilata,
meel olgu mõõdukas.
Kui lähened tarale tasa ja targu,
ei siis õnnetus toimelist taba,
sest ustavamat sõpra ei saa sina kuskilt
kui seda on selge oid.

[8]
Õnnelik on see, kes omal jõul seista
suudab armus ja au sees;
paha on kiitus, paha parim sõnagi,
mis teise käest tingitud.

[9]
Õnnelik see on, kel enda käest võtta
on au ja arukust elus,
sest sageli halvaks osutub soovitus,
mis teiselt vastu on võetud.

[10]
Ei paremat panna saaks teeline pauna
kui mehist mõistust:
see kaugele minnes on kallim kui kuld,
see on vaevase vara.

[11]
Ei kurjemat koormat saaks tee peale kaasa
kui painavat peatäit:
ei kaugelt nii hea, nagu õlut on kiidetud,
pole ta nüüd ega pärastki:
mida rohkem joob, seda vähem januneb
mees oma mõistuse järele.

[15]
Sõge on inime, kes arvab elavat igavesti,
kui väldib võitlust;
ei raugaeast leia ta eal seda rahu,
mis on odade antud.

[18]
Ära põhjani pigista, juues pea piiri,
lausu, mis väärt on, või vaiki;
seda ei iialgi süüks sulle panda,
kui oled aegsasti asemel.

[23]
Mõistmatu inime mõtleb, et iga
naeratav nägu on sõprusest;
ei tema jaga jutu sees alatust,
kui istub oidlike hulgas.

[26]
Mõistmatu inime, kui läheb mõistjate sekka,
olgu vait ja vagusi:
keegi ei märka, et ta miskit ei mõista,
kui ta keelt peab kammitsais;
ei tea see mees, kes midagi ei tea,
kunas liialt lobiseb.

[33]
Halva sõbra maja on kaugel,
kui ta ka lähedal kõrguks;
hea sõber on otse siinsamas,
kui tuleks ka ringi rännata.

[38]
Ei ma leidnud nii heldet ja lahket inimest,
et poleks ta võtnud pakutut
või oma omandust nii odavaks pidanud,
et tagasi tõmbunuks tasust.

[42]
Oma sõbrale inime olgu ka sõber,
võtku sõpradeks sõbra sõpru,
kuid vaenlase sõpru ärgu ta sugugi
arvaku enese sõpradeks.

[49]
Kuivab pedakas külakünkal,
pole koort, ei krooni tal kaitseks;
nõnda ka inime, keda ükski ei armasta:
milleks ta enam elab?

[55]
Ilmekalt tark olgu iga mees,
ent mitte just määratult tark;
muretuim see on, kes oma saatust
iial ette ei tea.

[61]
Kosta ja küsida on tarkade kohus,
et olla oiukaks arvatud;
mida üks peab teadma, jäägu ka ühele,
teavad kolm, siis teavad kõik.

[62]
Kargumees ratsutab, käsitu karjatab,
kurt lööb võitluses kaasa veel;
pime on parem kui põlenud olla,
koolnu on kasutu.

[78]
Rumal mees, kui ta looma saab
või naise armugi võidab,
siis teda täidab suur enesetunne,
kasvab kõvasti edasi uhkuses.

[79]
Seda kõike võib näha, kui küsida ruunidelt,
jumalaist märgitud märkidelt:
neid ülemad valdjad lõid, neid iidsed laulikud lõid,
sel kohal on kohaseim vaikida.

(“Vanem Edda”. Islandi keelest tlk Rein Sepp. Eesti Raamat, Tallinn 1970)

Ja mul kummitab lausa hulluksajavalt peas ringi fraas “oiukas jöötun”. “Noorema Edda” lugesin ma nimelt kah just veidi aega tagasi läbi, sealt jäi külge ning “VE” taob seda sõnapaari vaid kindlamini mu ajukäärude vahele.

Responses

  1. nuh, kui kõik hästi läheb, siis ma võin sulle terve bändi broneerida. genklubis paraku. 😛

  2. heh, me jagame sünnipäeva…

  3. Jajah, siis on Sulle ka ilmselt tuttav see ebalus, kui keegi küsib, millal sünnipäev on. Ma ütlen juba ette ära, et ma sündisin PAARITU arvuga aastal, aga ikka järgneb seesama nõme kommentaar, et “häh, vedas siis ju”. Nagu vääramatu jõud…

  4. Tahtsin lihtsalt öelda, et väga lahe, et sa need tsitaadid siia panid – mul oli neist tõsiselt palju kasu 🙂

  5. Vahi aga, sain jälle kogemata kasulik olla 😀

  6. […] tuju, meelepärane jook (kahjuks ma pole miljonär…) ja nii edasi, teate ju küll Ferrarit kinkida pole vaja, ma oleks eramajaga ka […]


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

