Posted by: rojukene | jaanuar 5, 2008

Jälle ei õnnestunud end liigitada…

Järjekordselt leidis tõestust tõsiasi, et ma moodustan kõiges aritmeetilise keskmise, mis koosneb äärmustest. Nimelt sattusin kutsesobivustesti tegema ja noh, loomulikult on esimesed kaks tulemust võrdse punktiarvuga ning sobivuselt kolmas jääb suht-koht täpselt nende kahe vahele 😀

Konventsionaal – eelistab töid, mis nõuavad kantselei- või ärilisi oskusi ning kus valitsevad kindlad reeglid ja tavad, on selgelt määratletud, mis on õige, mis väär. Hindab majanduslikke väärtusi, on täpne, hoolikas, vähe paindlik.

Artistlik – eelistab loomingulist tegevust, tunneb huvi kõige uudse vastu. Hea kujutlusvõimega, mittetavapärane, originaalne, impulsiivne, tundeline, oma otsustes sõltumatu. Ei meeldi kitsendused ja üksluine töö.

Intellektuaal – eelistab tegeleda vaimse tööga, huvitub abstraktsetest ideedest, teoreetilistest probleemidest, hea analüüsivõimega. On sõltumatu, hea kujutlusvõimega, introvertne, põhjalik. Suhtlemisel hoiab distantsi.

Uurisin nende tüüpide kohta käivat pikemat juttu ka ja mis ma avastasin:

Üldjuhul on konventsionaalsel isiksusel matemaatilised võimed paremad kui keelelised võimed. Konventsionaalsele isiksusele lähedasemad on veel ettevõtlik ja praktiline töökeskkond. Kõige kaugemaks jääb tema jaoks artistlik  töökeskkond.

Aga ka:

Keelelised võimed on [artistlikul isiksusel] tavaliselt tugevamad matemaatilistest eeldustest. Artistlikule tüübile lähedasemad on veel sotsiaalne ja intellektuaalne töökeskkond. Kõige kaugemaks ja võõramaks jääb tema jaoks konventsionaalne töökeskkond.

No ja kaks kõige tagumist varianti olid minu puhul sotsiaalne (artistlikule väga lähedal) ja ettevõtlik (konventsionaalsele väga lähedal) keskkond…

Et siis… minu jaoks ongi ainuõige tee palga saamise eesmärgil Exceliga mässata ja teisalt  teoloogiat tudeerida? Töö ja kool ei peakski minu puhul omavahel kuidagi ühilduma? Tuleb nii välja.

Responses

  1. Aa tegelikult millist vastust sealt ikka loota oleks olnud. Mul ju samas järjekorras.

  2. Miks ma küll ei imesta…


Räägi mulle midagi...

Rubriigid

