Posted by: rojukene | november 27, 2007

“We’re cool, we’re badasses, blah, blah, blah”

Valetamine on viimasel ajal jälle teemaks tikkunud. Ma ausalt ei tea, kuidas kaks nii erineva ellusuhtumisega inimest on suutnud üldse kunagi midagi üksmeelselt teha. Võib-olla polegi, võib-olla on ka teineteisega nõustumine alati olnud teeseldud, olnud vaid üks kaunis või siis mõnikord ka mitte nii hästi välja kukkunud butafooria. Perhaps I’m going too bold by stating that but there’s nothing I can be absolutely certain of, except for taxes and death… well, taxes at least. Aaaaga noh, vähemalt on hindamatud kogemused saadud. Nerves just don’t have price tags, you know. Ma saan aru küll, et ma ei sobi tänapäeva ühiskonda, kuna ma ei oska/saa/taha valetada neile, kellest ma tõeliselt hoolin, mistõttu eeldan neilt samasugust käitumist enda suhtes. Samuti ei tunne ma huvi uurida teisi potentsiaalseid voodipartnereid, kui mul üks kindel parasjagu olemas on. Ei, ma pole enda arvates ka miski ingel või üksik lilleke pasamere sees, kaugeltki mitte. Kui mõningate inimeste käest küsida, maalitaks minust ilmselt päris kohutav portree ja nemad ei peaks selleks isegi valetama… Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada.

Arnold SchwarzeneggerIgatahes sobis tänasesse õhtusse suurepäraselt selline film nagu “True Lies“. Reaalsus on muidugi Ameerika kangelaste oma ehk siis pahad surevad hoobilt, head pääsevad vaid väikese veritsemisega, kusjuures neile ei jää isegi arme näkku.

Samas leiab siit suhteliselt kergekoelisest linateosest ikkagi mõned terad, mille kallal nokkida, kui huvi on. Mis tunne võiks olla inimesel, kes on nii uskumatult hea valetaja, et abikaasa pole teda kunagi pidanud kellekski teiseks peale arvutite müügiesindaja? Kui mul oleks vastav vajadus ja vabad vahendid, siis kas ma kasutaksin sama efektseid meetodeid valede paljastamiseks või jääksin sellegipoolest lootma, et äkki mulle ikkagi ainult tundub, et mulle valetatakse? Kas mina selle naise asemel oleks suutnud sama kergelt aktsepteerida fakti, et 15 aastat (või kauemgi) on mulle iga päev valetatud iga vähimagi pisiasja kohta? Noh, viimasele küsimusele oskaksin ma vähemalt vastuse anda…

Olgu selle konkreetse teemaga, kuidas on, aga mulle on see film juba ammu sümpaatne olnud. Ma ei julge pakkuda, kui palju kordi ma seda vaadanud olen, aga ikka veel läheb peale 🙂 Hobusega stseenid olid loomulikult jätkuvalt sama kaunid kui iga kord varemgi ja noh, olgem ausad – aastal 1994 nägi Arnie veel täitsa kobe välja. Dialoog on muidugi ka lahe, eriti siis, kui kurjad terroristid on peategelasele süstinud “tõeseerumit” ning ta naine hakkab asjade käigule tasapisi pihta saama:

Harry: Ask me a question I would normally lie to.
Helen: Are we going to die?
Harry: Yep!
Helen: That’s it. It’s working.
Harry: They’re gonna shoot us in the head or they gonna torture us to death or they gonna leave us here when the bomb blows up…
Helen: Harry!
/…/
Helen: Have you ever killed anyone?
Harry: Yeah, but they were all bad.
/…/
[after watching her husband kill dozens of men]
Helen: I married Rambo!

* * *

Mul tuli täna selline väike uitmõte, et kui ma olen ära maksnud mulle teadaolevad “karmavõlad”, siis kas mul on õigust kolmandatele isikutele “edasi anda” samasugust jama, mis mulle on kaela tulnud, kuid mida ma ise varem pole kellelegi korraldanud? Lähtun siinkohal printsiibist, et universumis peab valitsema tasakaal…. Samas on vist ikka nii, et see tuleks jälle ringiga tagasi. Tont seda teab… või siis ei tea, pole küsinud ta käest. Järgmisel korral uurin järgi, kui meeles on. Senikaua püüan välja mõelda mõnd töötavat “ise söönud, lambad terved” lahendust.

Räägi mulle midagi...

Rubriigid

