Posted by: rojukene | juuli 9, 2005

Shit. I have peculiar dreams…

Nägin unes, et läksime väikse seltskonnaga just nagu loodusesse piknikku pidama, kellegi sünnipäeva tähistama. Mina, Metskaplan ja mõned inimesed veel. Meil oli süüa ja juua kaasas, jõudsime täiesti inimtühja paika. Kuidas, ma ei tea. Igatahes selle kõndimise peale me vist lärmasime kõvasti ja nägime karu. Karud on teatavasti täiesti ettearvamatud loomad, see vahtis meid esialgu lihtsalt jõllis silmadega. Äre küsige, mis põhjusel, aga meil oli suur tünnitäis mett, mille me karuni viskasime. Karu jäi sellega tegelema, meie läksime edasi. Läksime mingist mäest üles, korraga veeres alla, karu poole suur õllepudel, mis kellegi käest kukkunud oli. Kusjuures unenäos ei olnud eriti kellelgi mingeid kotte kaasas – ma ei tea, kust need asjad tulid. Karu sai ka õlle kätte, jõi selle ära ja jäi purju. Ning hakkas meid taga ajama. Siis me muudkui jooksime mööda metsa ja maastikku, kaotasime osad tegelased kuhugi vasakule ära, ma ei tea, mis nendega sai.

Ühel hetkel jäin mina teistest natuke maha. Nemad leidsid endale pelgupaiga kuskil kõrgel, just kui ürgoru serva peal (ka mina ei näe siin loogikat) ja mina põgenesin majja, mis asus ürgorus. Karu mulle majja järele ei tulnud, vaid võttis platsi kuskil väljas, suhteliselt lähedal teistele tüüpidele. Maja muutis unenäo jooksul pidevalt välimust. Kõigepealt oli tegu äärmiselt algelise kiviplokkidest majaga, millel polnud õieti katustki. Ruumi nurgas oli roojamise koht, seda võis selle välimuse järgi öelda. Järsku hakkas päike meeletult palavalt paistma ning välja ilmusid raisakotkad, kes hakkasid minu kohal tiirutama. Ma leidsin, et ei taha saada päikesepistet ja karu käest pääseda ainult selleks, et saada raisakotkaste poolt ära söödud ning surusin ennast sinna algelise poti juurde (muide, auku seal ei olnud), kus oli natukenegi katust ja ma sain mõelda edasise tegevusplaani üle.

Kõigepealt otsustasin ennast kindlustada karu vastu. Selleks ajaks oli maja juba välimust muutnud või olin ma enne kuidagi kõigepealt teisele korrusele sattunud, aga igatahes ma läksin trepist alla ja leidsin ennast kitsast puust uberikust, mille kahepoolsed uksed olid pärani lahti. Kui nüüd natuke järgi mõelda, nägi asi üsnagi kuivkäimla moodi välja. Igatahes ma võtsin hiljukesi need uksed ja tõmbasin kokku. Oli mingi pisike riiv, selle panin kinni. Millegipärast oli uste küljes hulk peenikesi nööre ja kuigi ma teadsin, et karu need ei peata, oli ikkagi natukenegi kindlam tunne, kui ma nad omavahel kokku sidusin. Kui olin sidumisega valmis, keerasin ümber ja nägin nukku. Sellist keskmises suuruses lolitalokkidega nukku, mis mulle ainiti otsa vaatas. Päris jube hakkas, kuna nukk nägi välja, nagu oleks ta seal juba väga, väga ammu olnud. Samas oli ta puhas ja korralik. Ma ei saanud aru.

Järsku oli mu kõrval Metskaplan. Ma ei tea, kust ta tuli, aga ta vähemalt oli minuga koos. Avastasime selle peldikulaadse koha seina seest veel ühe ukse, mis viis edasi suuremasse majja. Arvatavasti oli see suurem osa maa all, sest väljast paistis kogu ehitis üsna uberikuna. Läksime siis sisse. Uksed lukus ei olnud, kohati polnud neid üldse. Ja IGAL POOL oli neid nukke, mis mulle hirmu nahka ajasid. Üldiselt nägi see maja välja nagu vana, mahajäetud haigla filmis ‘1 vastamata kõne’. Kusjuures elekter oli majas sees, kuigi keegi polnud sead väga ammu käinud. Mingil hetkel ma sain aru, miks need nukud nii võikad tundusid – need olid kunagi õmmeldud inimeste poolt, kes siinsamas majas oma surma ootasid. Kuna nad lihtsalt ei teadnud täpselt, millal see kohale jõuab, sisustasid nad oma aega nukkude õmblemisega ja kui nemad läksid, siis nukud jäid (don’t ask me how I got to that point, I don’t know).

Ja millalgi siis, kui me otsisime koos kas mingit töötavat väljapääsu või siis vähemalt võimalust ennast karu vastu kindlustada, kes ikka veel meie juures oli ja vist uut õlut ootas, helises äratuskell.

Räägi mulle midagi...

Rubriigid

